Zo vergroot je je bereik op LinkedIn – Link Je Klant

Zo vergroot je je bereik op LinkedIn

20160829_blog_1Met deze tips zorg je ervoor dat jouw LinkedIn-content meer bereik krijgt. Dat jouw statusupdates en blogs gelezen worden door mensen buiten jouw netwerk en zo de bekendheid van jouw expertise en je naamsbekendheid groeien. Weten hoe? Lees snel verder!

 

 

 

Vergroot-je-bereik-TIP # 1: Deel je content via je bedrijfspagina

20160829_blog_2Als je berichten op je Bedrijfspagina plaatst en die vervolgens zelf weer deelt komt je content zowel bij de volgers van je bedrijfspagina als van je eigen netwerk op hun tijdlijn. Natuurlijk zit daar overlap in, maar ook verschil en die mensen pak je mooi extra mee. Het effect is nog sterker als je een aantal personeelsleden hebt die de content ook weer op hun eigen tijdlijn delen. Bovendien is het voor mensen die jou niet persoonlijk kennen fijn als ze je via je bedrijfspagina kunnen volgen omdat daar gevoelsmatig net wat meer afstand tussen zit. Door ze die kans te bieden bind je ze wel aan je. Op je bedrijfspagina kun je nieuwtjes, artikelen vanuit je branche, case studies, tips & trucs, maar ook oproepen voor het inschrijven voor een webinar, training, weggever etc plaatsen. Neem in ieder geval links op in je bericht, want dat stimuleert interactie.

Vergroot-je-bereik-TIP # 2: Deel je bericht via Slideshare

20160829_blog_3Slideshare is onderdeel van LinkedIn, wat betekent dat LinkedIn die content graag toont. Wereldwijd heeft Slideshare dagelijks bijna 4 miljoen bezoekers, dus hier je content op delen is zeker de moeite waard. Maar wat zet je er dan op? Wat dacht je van bedrijfsvideo`s, opnames van je webinars, video`s met productuitleg, bedrijfspresentaties, infographics etc. Eigenlijk is er weinig content die zich niet in een vorm geschikt voor Slideshare laat gieten. Je kunt je Slideshare-content zelf ook weer delen op je tijdlijn én verwerken in je profiel, bijvoorbeeld in je Samenvatting.

Vergroot-je-bereik-TIP # 3: Plaats blogs via Publisher

Bloggen werkt! Niet alleen om je expertise te tonen aan je eigen netwerk, maar ook daarbuiten. Ongeveer 45% van de lezers zijn van managementniveau en kunnen dus beslissen om jou in te huren. Verspreid dus je kennis, beantwoord vragen, geef je mening over een actualiteit, maar ga in ieder geval bloggen! Je blog wordt aan je netwerk getoond en doordat zij je blog liken en delen komt het ook bij de derde of zelfs vierdegraads connecties terecht. Op het moment dat die jouw blog lezen en interessant vinden zijn dat allemaal potentiële klanten. Probeer dit wel regelmatig te doen, bijvoorbeeld eens per twee weken of eens per maand. Zo kom je regelmatig langs in het blikveld. Denk ook aan het verwerken van relevante zoekwoorden en vergeet niet om een call-to-action op te nemen.

Vergroot-je-bereik-TIP # 4: Wees actief in groepen

20160829_blog_4Deel je content actief in groepen voor wie dit interessant is. In de groepen waar je lid van bent zit misschien een klein gedeelte overlap met je netwerk, maar het zijn merendeels mensen buiten je directe netwerk. Ook hier geldt weer; wie jouw bericht interessant vindt, is een potentiële klant. Door regelmatig relevante en interessante content te posten gaan geïnteresseerden je vanzelf volgen en bij je aankloppen zodra ze behoefte hebben aan jouw expertise. Zorg er wel voor dat je kennis deelt en geen commerciële boodschap verspreidt, want daar haken mensen heel erg snel op af. Dan breek je je zorgvuldig opgebouwde imago binnen no-time af en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

Het ultieme doel van LinkedIn is aan relaties bouwen en door goede content te delen doe je dat. Je bouwt aan je know-like-trustfactor en bindt geïnteresseerden aan je. Die relatie verstevig je net zo lang tot die persoon daadwerkelijk een klant van je wordt. En dat alles vanachter je bureau!

Wil je zelf, met een beetje hulp, aan de slag met LinkedIn? Check dan mijn trainingen eens. Heb je nog vragen of wil je overleggen welke training het beste bij jou past? Bel me dan gerust op 06-50217686.

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.