Zo krijg je meer volgers op LinkedIn – Link Je Klant

Zo krijg je meer volgers op LinkedIn

Meer volgers betekent meer bereik voor jouw berichten en dat helpt bij het bekender maken van je naam en het verspreiden van je boodschap. Bovendien zijn al die volgers potentiële klanten of in ieder geval ambassadeurs voor jouw product of dienst. Maar hoe kom je nu aan meer volgers? Daar schrijf ik in dit blog over!

Manier # 1; zorg voor meer connecties

Een beetje een inkopper, maar nieuwe connecties zijn automatisch ook volger en krijgen jouw berichten dus op hun tijdlijn te zien. Meer connecties betekent dus meer volgers, meer volgers betekent dus een groter bereik.

Manier # 2; Zorg voor boeiende content

Zorg ervoor dat wat je deelt boeiend is voor je volgers zodat zij het liken, delen en/of erop reageren. Als jouw berichten niet boeiend genoeg zijn gaan mensen je niet volgen en al helemaal niet liken of delen. En die likes en deelacties zorgen er nu juist voor dat jouw berichten ook hun netwerken weer ingaan, waardoor meer mensen in contact komen met wat jij te vertellen hebt. Plaats dan ook regelmatig een statusupdate of blog. De ene week 20 berichten en dan een maand niks is niet prettig voor je connecties.

Manier # 3; Vraag mensen

Vraag mensen van buiten je directe netwerk om je te gaan volgen. Bijvoorbeeld personen die een like of reactie op een van je berichten of blogs hebben gegeven. Dit laat zien dat ze je content interessant vinden. Vraag hen of ze misschien meer van je berichten willen zien. Is het antwoord ja? Dan kun je vertellen dat ze dit vanzelf op hun tijdlijn krijgen door jou te gaan volgen.

Manier # 4; Wees zichtbaar

Zorg dat je ook zichtbaar bent buiten je netwerk, bijvoorbeeld door actief te zijn in groepen. Door in die groep jouw content te delen of op een andere manier waarde te bieden (bijvoorbeeld door een vraag te beantwoorden) laat je je expertise zien. Laten mensen vervolgens merken dat ze blij worden van je hulp? Vertel ze dan gerust dat ze door jou te volgen nog meer tips krijgen.

Manier # 5; Link in je e-mailhandtekening

Via een link in je e-mailhandtekening of een volg-button op je website of in je nieuwsbrief kunnen mensen je profiel makkelijk vinden. Vertel ook dat mensen je alleen kunnen volgen en niet perse met je hoeven te linken.

Manier # 6; Adverteren

Door te adverteren met je interessante content kun je die onder ogen brengen van precies jouw doelgroep. Het doel van zo`n advertentie is ze tot volgen te verleiden of, nog beter, met je te laten linken. Vervolgens kun je gaan bouwen aan een relatie.

Manier # 7; Vergeet vooral je huidige volgers niet

Het binden van nieuwe volgers is veel lastiger en veel meer werk dan het vasthouden van bestaande volgers. Geef die dus ook regelmatig oprechte (1-op-1) aandacht zodat ze zich prettig blijven voelen bij je.

HOE VOLG JE IEMAND?

Maar hoe volgt je iemand nu zonder te linken? Ga daarvoor naar het profiel van die persoon en klik op de 3 puntjes (Vaak staat hier ‘Meer’ bij) in het Introductieblok. In de lijst die nu openklapt kies je voor ‘Volgen’.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.