Wat ben jij waard? – Link Je Klant

Wat ben jij waard?

Hoe bepaal jij jouw waarde? Wat vind je eigenlijk dat je waard bent? En is waarde voor jou de geldelijke vergoeding die je voor je diensten vraagt of betekent waarde voor jou iets anders?

Ik ben de afgelopen maanden veel aan het nadenken over mijn waarde en dan vooral in combinatie met ‘groter denken’. Ik ben nu ruim 2 jaar aan het ondernemen, heb heel veel leuke, aardige, slimme en competente mensen ontmoet en daar veel van geleerd. Nu is het tijd om al die lessen structureel in te gaan zetten en stappen te zetten.

Coachingstraject

Afgelopen jaar ben ik gestart met een coachingstraject bij een businesscoach. Waarom? Omdat ik in mijn eentje niet de volgende stap kon zetten. Al die kennis en ervaring in marketing is toch een stuk lastiger in te zetten als het om jezelf en je eigen bedrijf gaat. Daarom zocht ik een sparringpartner om mijn visie en doelen scherper te formuleren en samen te brainstormen over hoe ik daar kan komen.

Dit traject heeft onder andere geresulteerd in de keuze om vol te gaan voor mijn LinkedIn-trainingen en geen aandacht meer te stoppen in mijn marketing & communicatiebureau. In plaats daarvan denk ik na over hoe ik mijn LinkedIn-aanbod kan uitbreiden en welke waarde ik daarmee bied. Wat is mijn (meer)waarde?

Eye-opener

Een hele grote eye-opener was voor mij een opmerking van een klant een paar maand geleden. Zij zei tegen me: “Amanda, wat ik zo fijn vindt aan jou is dat je me niet alleen leert hoe LinkedIn werkt, maar ook hoe ik het voor mijn bedrijf in kan zetten. Dat je me ook die marketingkant uitlegt.” Ik reageerde: “Maar dat is toch logisch? Dat doet toch iedereen?” Dit is een klassiek voorbeeld van NIVEA (Niet Invullen Voor Een Ander), want wat bleek, dat doet dus niet iedereen en is dus een grote plus van werken met mij.

Wat verkoop je nu eigenlijk?

Maar even terug naar waarde. In gesprekken met mijn coach, een salestrainer en vele andere superbehulpzame mede-ondernemers heb ik ontdekt wat ik nu eigenlijk verkoop en wat mijn meerwaarde is. Ik verkoop namelijk geen LinkedIn-trainingen, maar ‘omzet’ en mijn waarde zit hem in het combineren van mijn marketingervaring met mijn kennis van LinkedIn. Wat mij uniek maakt is dat ik heel erg betrokken ben bij mijn klanten, ik heel graag kennis deel, dat je bij mij kunt leren waar en wanneer je wilt en dat je niet om mijn enthousiasme heen kunt. Past dit niet bij jou? Geen probleem, maar dan zijn wij geen match.

Wat is jouw meerwaarde?

Maar hoe kom je nu bij jouw meerwaarde? Bij jouw daadwerkelijke product? Ik heb zelf heel veel nagedacht over de basisbehoeftes van de mens. Dat zijn bijvoorbeeld:

  • Rust/ tijd
  • (Financiële) vrijheid
  • Gezondheid
  • Veiligheid

Ik ben heel erg gaan nadenken over wat ik iemand bied en kwam uit op ‘omzet’ (financiële vrijheid), maar ook op ‘tijd’, want door LinkedIn efficiënt in te zetten kun je veel tijd en moeite besparen op je marketing en salesproces.

Wat is je waarde?

De volgende stap is voor mij om te bepalen wat mijn diensten dan waard zijn. Tot nu toe richtte ik me vooral op ZZP-ers en hield ik mijn prijzen laag om mijn diensten voor iedereen toegankelijk te maken. Nu twijfel ik of dit voor mij de juiste keuze is. Door voor je product een flinke investering te vragen zorg je namelijk voor 1: mensen die beter bij je passen en 2: je deelnemers hebben veel meer commitment om met je aan de slag te gaan.

En die commitment is weer cruciaal, want ik kan je alles leren, maar als je er niet mee aan de slag gaat, heb je er weinig aan. En dan heb ik het nog niet eens over hoe snel je mijn training terug kunt verdienen. Ik garandeer je namelijk dat als je mijn lessen in de praktijk brengt, je nieuwe klanten binnenhaalt en dus meer omzet krijgt.

Doorlopend proces

Dit is voor mij een ‘ongoing’ proces en ik ben er nog wel even zoet mee, maar wilde deze reis graag met jullie delen. Ik zou graag horen wat jullie ervaringen op dit vlak zijn. Worstel je hier ook mee? Wat is jouw ‘eigenlijke’ product? Ik hoor graag van je onder dit artikel. Wil je het liever niet openbaar delen? Stuur me dan gerust een e-mail via amanda@linkjeklant.nl

 

P.s. ik denk dat heel veel ondernemers zichzelf klein houden omdat ze niet groot durven te denken en dat dit komt doordat je niet overtuigd bent van je eigen waarde. Ik heb dit ook, maar ben dit aan het loslaten en gun jou dat ook! Wil je hier eens over sparren? Bel of mail me dan gerust. Ik breng je graag in contact met één de vele mensen uit mijn netwerk die mij hierbij geholpen hebben!

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.