Maak je LinkedIn-profiel superaantrekkelijk met media – Link Je Klant

Maak je LinkedIn-profiel superaantrekkelijk met media

Als een potentiële klant je profiel bezoekt heeft hij al een flinke horde genomen. Hij of zij is al in je geïnteresseerd en neemt de stap om meer over je te weten te komen. Maar hoe wakker je die interesse aan zodat die lead ook contact met je opneemt of zich aanmeldt voor je weggever? De teksten in je persoonlijke LinkedIn-profiel zijn daarin erg belangrijk, maar in dit blog laat ik je een optie zien die maar weinig ondernemers (goed) toepassen: het toevoegen van media.

Wat zijn media?

In je LinkedIn-profiel kun je Powerpoint-presentaties, PDF`s, Microsoft Word-documenten en allerlei afbeeldingen (JPG, PNG, BMP, GIF en TIFF) uploaden. Je kunt ook links toevoegen naar websites, zoals YouTube of je eigen website. Al die (vooral visuele) toevoegingen, noemt LinkedIn ‘media’.

Met die media kun je profielbezoekers letterlijk wat meer van jezelf laten zien. Je kunt bijvoorbeeld linken naar:

  • De Over Mij-pagina op je website
  • Je portfolio-pagina op je website
  • Je Tevreden klanten-pagina op je website
  • Een YouTube-kanaal of specifieke (pitch-)video
  • Een link naar je weggever

Deze links zijn dan ook klikbaar, in tegenstelling tot die in je profielteksten.

Voorbeelden van bestanden die je kunt toevoegen zijn:

  • Powerpoint-presentatie (of een PDF daarvan) van een training of presentatie die je geeft
  • Powerpoint-presentatie (of een PDF daarvan) met foto`s waardoor een potentiële klant de voortgang van een project kan zien
  • PDF van een projectrapport waarin men de resultaten van een project dat jij hebt geleidt kan lezen
  • PDF van een artikel van jouw hand
  • Scan (PDF of afbeelding) van een interview met jou dat in de media heeft gestaan

Zoals je ziet kan er heel veel. Het is daarom slim om na te denken wat je wilt bereiken met de media die je toevoegt. Wat is je doel ermee? Zo kom ik regelmatig foto`s tegen in persoonlijke profielen, maar kan dan nergens iets aanvullend lezen of doorklikken. Zo`n foto heeft weinig zin, want op alleen die foto kan iemand geen actie ondernemen en dat is wat je wilt. Je wilt dat iemand verder leest op je website, zich aanmeldt voor je weggever of direct contact met je opneemt. Kies dan liever voor een link naar een webpagina met daarop meer informatie en een call-to-action, waarbij je die foto als uitgelichte afbeelding instelt.

Hoe dan?

Je kunt op verschillende plekken media toevoegen aan je persoonlijke LinkedIn-profiel, namelijk bij je Samenvatting (Info), bij Werkervaring en bij Opleiding. Als je een nieuwe Werkervaring of Opleiding aanmaakt (met de +) of een bestaande bewerkt (met het potloodje) kom je in het bewerkscherm. Onderaan vind je dan de optie om een bestand te uploaden (blauwe knop) of een link toe te voegen (witte knop). Vergeet niet om op te slaan, anders blijft je upload niet bewaard.

BONUSTIP 1

Zorg dat je een mooie uitgelichte foto hebt ingesteld op de website-pagina die je uploadt, want LinkedIn laat die zien. Wordt deze niet getoond of laat LinkedIn een oude afbeelding zien? Haal de pagina dan eens door de LinkedIn-Post-Inspector via https://www.linkedin.com/post-inspector/ . Daar kun je zien hoe je link op LinkedIn getoond wordt en kun je hem eventueel ‘debuggen’. Plak je URL in het tekstvak, klik op ‘Inspect’ en je krijgt direct te zien hoe die pagina op LinkedIn getoond wordt en wat je kunt verbeteren.

BONUSTIP 2 

Sinds kort kun je aan je LinkedIn-berichten ook PDF`s hangen die dan als een soort preview getoond worden. Omdat nog maar weinig mensen dit doen, valt dit nog heel erg op. Zo kun je bijvoorbeeld een uitnodiging, oproep, tekening, stappenplan etc delen.

Op dinsdag 17 september, woensdag 18 september en donderdag 19 september geef ik een live webinar over dit onderwerp. Dus wil jij serieus aan de slag met het professionaliseren van je persoonlijke LinkedIn-profiel? En daarmee een stevige basis leggen voor jouw LinkedIn-marketing? Meld je dan aan via https://link-je-klant.webinargeek.com/webinar-profiel en doe mee! Je enige investering is je tijd (ongeveer een uur).

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Hieronder kun je op mijn blog reageren. In plaats van je mailadres achter te laten, maak je een koppeling met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Als je het blog waardevol vindt kun je het ook meteen met jouw LinkedIn netwerk delen. Schuif dan het knopje bij 'Share on activity feed' naar rechts.  'Sharing is caring' :-). Alvast bedankt!

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress


WEBINAR: ontdek de 7 ingrediënten van een LinkedIn-profiel dat klanten aantrekt (17/18/19 september)