Over mij – Link Je Klant

Over mij, Amanda Hendriks

Ik was de slechtste verkoper ooit…

Toen ik in 2015 als ondernemer begon wist ik veel van marketing. Durf ik te zeggen. Maar… ik wist niks van het hebben van een eigen bedrijf. Kan ik nu wel toegeven. Echt, ondanks al mijn vakkennis was het serieus sappelen. Ik had - af en toe - wel wat klanten, maar niet stelselmatig en nooit genoeg. Ik vond dat ik veel te weinig geld inbracht thuis. En sterker, dat werd beaamd door mijn partner en ook van familie en vrienden kreeg ik steeds vaker die ene, goedbedoelde maar zo vreselijke vraag: ‘zou je niet beter toch weer een baan kunnen zoeken?”.

Gék werd ik ervan!
Maar opgeven? Geen optie. Er ging wel een knop om toen ik besefte, écht besefte, dat ik het in mijn eentje niet zou redden. Dat je over je eigen bedrijf oogkleppen ophebt. Dat je jezelf niet de vragen kunt stellen die nodig zijn om verder te komen. Je kunt tenslotte ook niet je eigen dokter zijn. 

En dus …

ben ik aan de slag gegaan met een coach, waardoor ik ineens de basis steeds beter neerzette. Daarna een volgende coach, met wie ik grote stappen. En toen snapte ik het spelletje en had ik ook het vertrouwen: ik liet me wéér coachen en maakte een megasprong.

In theorie …

had ik daarmee kunnen doorbreken met in-company-trainingen voor grote bedrijven, organisaties die elk jaar nieuwe medewerkers zouden sturen, trajecten van maanden of jaren.


Maar nee, ik ben Amanda Hendriks.
En ik vind die kleinere ondernemer véél leuker. Al die ondernemers die een fantastische dienst hebben, vaak al meerdere mensen in dienst of een team om zich heen, en heel veel tevreden klanten omdat ze écht goed werk leveren.

Maar dat zijn ook de ondernemers die geen grote budgetten hebben voor hun reclame.
Te weinig tijd om zich als expert te profileren, hoezeer ze hun best ook doen.

En die ook nog eens bij alles wat ze wél kunnen doen, eerst afwegen of ze dan niet irritant lopen te leuren… waardoor de kans alweer voorbij is.

Ik ben het levende bewijs dat je groot kan worden door je eigen wijze hart te volgen.
Zeker als je in de zakelijke dienstverlening zit, als je relatief korte trajecten biedt en dus regelmatige nieuwe klanten nodig hebt. Je doet al wel aan marketing, maar vindt het wel ‘een dingetje’ en weet dat dit beter kan (en moet). En oja, voor mij persoonlijk geldt dan dat ik het liefst werk met mensen die eerlijk zijn, enthousiast, authentiek en betrouwbaar.

Spreekt dat jou ook aan? Wil jij die groeisprong maken zonder grote reclamecampagnes maar met gerichte acties?

Bel me. Bekijk mijn aanbod. Of schuif aan voor mijn gratis webinar als je niet over één nacht ijs wilt gaan. Ik zie je graag!

Waarom LinkedIn

Ik heb als belangrijkste pilaar voor mijn marketing en verkoop heel bewust voor LinkedIn gekozen. Deels omdat de technieknerd in mij dit een mooi medium vindt, maar vooral omdat ik daar serieuze potentiële klanten tref.

Ik zit ook op Facebook, Instagram etc, maar mijn ervaring is dat op die meer ‘fun’ social media de ondernemers zitten die het vooral nog zelf willen uitzoeken. Die dus de gratis ebooks, webinars etc afgaan, maar nooit iets kopen. En ik zeg dat trouwens zonder oordeel. Zo ben ik ook begonnen. Maar dat is niet mijn ideale klant en ook niet de jouwe, want zij zijn er nog niet klaar voor om in hun bedrijf te investeren.

Op LinkedIn krijg ik veel makkelijker contact met mijn ideale klant dan op andere social media. Ik vind er ondernemers die hun probleem opgelost willen hebben, die inzien dat een expert met een frisse blik die de juiste vragen stelt, hen helpt om naar het door hen gewenste niveau te komen. En die het geen enkel probleem vinden om daarvoor te betalen. Omdat ze, net als ik, snappen dat hulp vragen de snelste en beste weg is naar succes.

Klinkt dit aantrekkelijk? Maak dan een afspraak om eens vrijblijvend kennis te maken. Ik ben van de actie dus garandeer je dat je meteen al advies en concrete tips krijgt. En wie weet ontdekken we dat we graag samen aan de slag gaan.

Meld je aan voor mijn mailinglijst en mis nooit meer een blog!