2: LinkedIn-strategie – Link Je Klant

Training: LinkedIn-strategietraject

Jouw persoonlijke stappenplan naar succesvol klanten aantrekken met LinkedIn

Je bent ondernemer. Misschien net, misschien al een paar jaar. Maar je krijgt je bedrijf niet van de grond zoals je van tevoren bedacht had.

De eerste tijd ging het prima. Je warme netwerk vond het fantastisch dat je voor jezelf begon en huurde je in of raadde je bij hun connecties aan. Dus liep je bedrijf best lekker. Maar die klussen vanuit je warme netwerk werden minder. En minder. Terwijl je natuurlijk het liefst een constante stroom wilt hebben.

Je omzet is wel ok, maar niet om over naar huis te schrijven. Je kunt je kosten dekken en meestal een salaris mee naar huis brengen. Maar eerlijk, die is de meeste maanden niet te vergelijken met wat je vroeger in loondienst meebracht. Thuis begint je partner misschien te mopperen. Zo af en toe valt de opmerking: “Moet je niet weer een gewone baan nemen?”. Maar dat is voor jou geen optie. Want je wordt heel blij van wat je doet, je moet alleen meer klanten krijgen. Maar hoe?

Is dit ook jouw verhaal? Ben jij ook uit passie voor je vak ondernemer geworden? Maar valt die vervelende, maar broodnodige marketing en verkoop je zwaar? Valt het je tegen om genoeg en de juiste klanten aan te trekken? Twijfel je misschien zelfs of je wilt blijven ondernemen?
Hoe zou het zijn als jij wel genoeg klanten hebt?

Klanten die bij je passen?
Waarmee de samenwerking moeiteloos gaat?
Klanten die superblij met je zijn en je graag en goed voor je hulp betalen?
Waardoor je een volwaardig salaris mee naar huis brengt?
Een salaris waarmee je goed voor jezelf en je gezin kunt zorgen en hen die zo gegunde extra`s kunt geven? Misschien wil je minder werken? Meer uitbesteden? Een andere auto? Hulp in de huishouding? Vaker op vakantie? Dat je partner minder kan gaan werken? Wat is jouw droom?

Hoe zou het zijn om dit allemaal te realiseren? Om uit volle borst ‘goed!’ te kunnen antwoorden op de vraag hoe het met je bedrijf gaat. Om een bedrijf te hebben waar je vrienden en familie ook trots op zijn? Wat zou dat met jou doen? En met je zelfvertrouwen? Welke rust zou dat je geven?

Geloof het of niet, maar het verhaal dat je bovenaan deze pagina leest is net zo goed mijn verhaal als het jouwe. Toen ik in 2015 als ondernemer begon wist ik niks van het hebben van een eigen bedrijf. Ik had wel mijn vakkennis (en wist dus redelijk wat van marketing), maar jeetje… Iets weten en kunnen (en als werknemer toepassen) of dat voor je eigen toko doen is wel even andere koek.

Ik heb zo ontzettend geworsteld met het helder krijgen van mijn doelgroep, mijn aanbod, hoe ik mezelf op een bij mij passende manier zichtbaar kon maken, noem maar op. Want ik hoorde en las van alles, maar dat paste zelden bij mij. Veel van die adviezen gingen uit van mij en mijn aanbod. In plaats van wat mijn doelgroep wilde of nodig had. En van jezelf maar zo vaak en intensief mogelijk zichtbaar maken bij je potentiële klant, ook wanneer hij of zij daar niet op zit te wachten of nog niet klaar voor is. Terwijl ik me juist niet wil opdringen.

Gelukkig leerde ik, mede dankzij trainingen en business coaching, dat er heel veel manieren zijn om:

  • jezelf zichtbaar te maken,
  • daardoor klanten aan te trekken
  • en aan hen te verkopen zonder jezelf op te dringen.

En vooral, dat LinkedIn hier fantastisch voor is!

Heel veel kenniswerkers en hartwerkers hebben ditzelfde probleem. Ze willen graag een gezond bedrijf opbouwen en daar keihard voor werken, maar niet leuren om aan klanten te komen.
Maar dat hoeft dus niet als je LinkedIn slim toepast.

Daarom heb ik LinkedIn-trainingen speciaal voor dienstverleners ontwikkeld. Zodat die, als ze dan toch aan marketing moeten doen, dit op een integere manier kunnen doen. En ja, marketing moet, want als niemand weet dat je bestaat kunnen ze je ook niet inhuren.

Het geheim? Het enige dat jij nodig hebt is een strategie. Een stappenplan dat je stelselmatig toepast. Niet hoogdravend, niet ingewikkeld, niets wat voor jou niet goed voelt. Maar wel systematisch en met je ideale klant als uitgangspunt (dus niet jij, sorry alvast). En die ontwikkel ik graag samen met jou.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat de meeste ondernemers die net niet succesvol raken, dat wél kunnen. Het enige dat ze missen zijn marketing- en verkoopvaardigheden. En dus ligt wél succesvol worden binnen handbereik, want die kun je leren. En daar help ik je graag bij.

Wat jij uit mijn LinkedIn-strategietraject haalt

  • Een persoonlijk stappenplan op maat om jouw LinkedIn-doelen te bereiken
  • De kennis die je nodig hebt om die stappen uit te kunnen voeren
  • Mij gedurende een half jaar als coach en stok-achter-de-deur zodat jij gegarandeerd ook met jouw stappenplan aan de slag gaat en er alles uit haalt wat er in zit

Hoe ziet het traject eruit

We starten met een kennismakingsgesprek. Dat doen we voordat jij überhaupt besluit of je kiest voor mijn traject. In dat traject bespreken we waar je nu staat, hoe jouw bedrijf eruit ziet, wat je al met LinkedIn doet en wat je wilt bereiken met LinkedIn. Op basis daarvan geef ik je eerlijk advies of ik denk dat mijn traject jou verder gaat helpen. Stel dat ik denk dat je er nog niet aan toe bent of dat jouw winst uit ons traject te klein is voor de tijd, geld en moeite die je erin moet gaan stoppen, dan vertel ik dat je recht voor je raap.

Als we gaan samenwerken starten we met een 1-op-1-sessie van een halve dag bij mij op kantoor in Nunspeet. Daarin gaan we doelen stellen die jij wilt bereiken, brengen we je ideale klant en zijn problemen en verlangens in kaart en hoe jouw aanbod daarop aansluit. Dan kijken we welke mogelijkheden LinkedIn biedt om jouw doelen te bereiken. Daar maken we vervolgens samen een keuze in. Ik ga jou namelijk geen acties opdringen waar je niet achter staat, want die ga je toch niet oppakken.

Voor de gekozen acties stellen we vervolgens een compleet stappenplan op, zodat jij thuis precies weet wat je wanneer moet doen. Mis je kennis om die stappen uit te kunnen voeren? Dan krijg je die meteen van mij en gaan we dat ook oefenen. Sowieso streef ik ernaar om tijdens deze sessie al de eerste stappen uit te voeren, zodat je die drempel al samen met mij genomen hebt.

Tot slot spreken we tijdens de sessie de (eerste) coachingsgesprekken af.

Na de 1-op-1-sessie spreken we elkaar nog 8 keer ongeveer 45 minuten via Zoom. Die gesprekken plannen we meestal elke 2 a 3 weken, waardoor ik ongeveer een half jaar samen met je ‘op loop’.

Tijdens die gesprekken bespreken we wat je de afgelopen weken hebt gedaan, hoe dat ging, waar je misschien tegen aan bent gelopen en hoe je acties hebben bijgedragen aan je doelen. Natuurlijk mag je me ook alle vragen stellen die nog boven zijn komen drijven, kunnen we een onderwerp verder uitdiepen of kunnen we samen iets oefenen wat je nog lastig vindt.

Ik neem die gesprekken trouwens op en stuur je die na, zodat je ze later nog rustig terug kunt kijken of luisteren.

Met deze sessies houd ik je als het ware op je spoor en aan de gang. Zo weet je zeker dat je plan niet in een la verdwijnt en je je geld en tijd dus investeert in iets dat je gegarandeerd resultaat oplevert: 

  • Meer en beter passende klanten.
  • Meer omzet.
  • Meer financiële vrijheid

Jouw investering

Jouw investering voor dit traject is 795,-. Ben je enthousiast door wat je hierboven hebt gelezen? Plan dan direct jouw afspraak in mijn agenda via deze knop:

Is dit traject geschikt voor jou?

Mijn trainingen en trajecten zijn vooral geschikt voor (zakelijke) dienstverleners die zelf voor hun klantenstroom moeten zorgen en die regelmatig nieuwe klanten nodig hebben.

Dus ben jij coach, virtual assistent, grafisch ontwerper, consultant, trainer, communicatie-adviseur, freelance recruiter, dagvoorzitter, tekstschrijver of iets wat daar op lijkt?

En worstel je met het vinden van genoeg en/ of goed passende klanten? Omdat je wel goed bent in je vak, maar je marketing niet lekker van de grond krijgt? Omdat je het niet leuk (of spannend) vindt, niet goed weet hoe je het aan moet pakken? Waardoor je niet of nauwelijks zichtbaar bent voor potentiële klanten? Waardoor je niet genoeg nieuwe klanten krijgt?

En ben je daar wel klaar mee? Wil je nu eindelijk echt gaan ondernemen? Zodat er een fatsoenlijk salaris tegenover je inspanningen staat? Zodat je goed voor jezelf en je gezin kunt zorgen?

Herken je jezelf hierin? Dikke kans dat ik je dan kan helpen dus plan vooral jouw kennismakingsgesprek in via de button!

Je zit met dit kennismakingsgesprek trouwens nog nergens aan vast. We gaan juist samen bekijken of dit traject voor jou de beste oplossing is. 

Frances de Ligt

Ondernemersassistent bij Ligtwerk 

"Amanda heeft mij, als starter, wegwijs gemaakt in het gebruik van LinkedIn, geholpen met content en heeft mij een half jaar gecoacht. Met deze stok achter de deur heb ik een enorme stap gemaakt met mijn bekendheid op LinkedIn. Ik heb een routine opgebouwd waar ik mij goed aan kan houden en heb er ook al klanten aan overgehouden!! Een aanrader voor mensen die echt stappen willen maken met LinkedIn!" 

Waarom voor mij kiezen

Kies voor mij wanneer je:

  • Een trainer wilt die heel goed snapt hoe jij je voelt omdat ze met precies dezelfde dingen heeft geworsteld
  • Aan de slag wilt met jouw situatie in plaats van een casus die je vervolgens zelf nog moet vertalen naar jouw bedrijf
  • 1-op-1 snel grote stappen wilt zetten in plaats van met een groep alleen de basis oppakken
  • Het fijn vind om een stok achter de deur te hebben zodat je zeker weet dat je ook met je plan aan de slag gaat en je dus niet voor niks tijd en geld investeert

Ik ben Amanda Hendriks. Toen ik in 2015 mijn bedrijf inschreef bij de Kamer van Koophandel was ik, zoals ze zo mooi zeggen, ‘totaal ongehinderd door enige voorkennis’. Ik wist echt niks van ondernemen. Ik kwam niet uit een ondernemersgezien, kende nauwelijks ondernemers en had werkelijk geen idee waar ik aan begon. Ik dacht dat ik dit met mijn vakkennis (marketing en communicatie) wel snel onder de knie zou hebben, maar ‘boy, was I wrong’.

Met alleen mijn marketingkennis kwam ik er dus echt niet. Ondernemen is namelijk ook echt een vak en dat moest ik dus ook gewoon leren. Maar dat lukte. Met tijd, bloed, zweet, tranen en hulp van diverse coaches en mede-ondernemers leerde ik:

  • wie mijn doelgroep was,
  • welk aanbod daarbij past,
  • hoe ik hen kon benaderen op een manier die bij mij past (dus zonder te leuren),
  • hoe ik met hen in contact kon komen op een voor hen én mij prettige manier
  • en hen vervolgens voor mij liet kiezen.

En dat kan jij ook!

En ik ontdekte dat ik het fantastisch vind om die kennis door te geven. Want ik vind het ontzettend zonde dat zoveel (vooral vrouwelijke) ondernemers hun bedrijf net niet echt lekker aan het lopen krijgen. Waardoor ze helemaal gefrustreerd raken en het uiteindelijk vaak opgeven (met het gevoel gefaald te hebben). Terwijl dat dus nergens voor nodig is.

Als jij inziet dat ondernemen ook een vak is dat je dus kunt leren, kun jij je bedrijf ook succesvol maken. Zonder met jezelf te hoeven leuren! Ik leer je heel graag hoe!

Vragen?

Heb je nog vragen? Bel me dan gerust via 06-50217686 of mail me op amanda@linkjeklant.nl.