2: LinkedIn-strategie – Link Je Klant

Maak van LinkedIn jouw klantmagneet

In een halve dag jouw persoonlijke stappenplan naar succesvol klanten aantrekken met LinkedIn zonder te leuren

Je bent ondernemer. Misschien net, misschien al een paar jaar. Maar je krijgt je bedrijf niet van de grond zoals je van tevoren bedacht had.

Je omzet is niet om over naar huis te schrijven. Je kunt je kosten dekken en een salaris mee naar huis brengen, maar die is niet te vergelijken met wat je vroeger in loondienst aan inkomen mee naar huis bracht. Je bent teleurgesteld. Je eigen bedrijf hebben is totaal niet wat je ervan verwachtte. Het valt je keihard tegen om genoeg klanten aan te trekken en verkopen gaat met hangen en wurgen. 
Je wilt financieel onafhankelijk zijn, maar haalt niet de omzet binnen die daarvoor nodig is. Je wilt bewijzen dat je een succesvol bedrijf op kunt bouwen, maar voelt je tot nu toe vooral machteloos. En dat  maakt je verdrietig.

Thuis begint je partner misschien te mopperen. Zo af en toe valt de opmerking: “Moet je niet weer een gewone baan nemen?”. Je twijfelt daardoor of je wel ondernemer moet blijven. Maar je wordt heel blij van wat je doet, je moet alleen meer klanten krijgen. Maar hoe?

Hoe zou jouw leven eruit zien als je genoeg fijne klanten hebt? En je daardoor een goede omzet draait?

  • Jij en je gezin kunnen altijd ruim leven van wat je met je bedrijf verdient
  • Je voelt je zelfverzekerd en gelukkig
  • Je hebt de vrijheid om te doen wat je wilt

Hoe zou het zijn om dit allemaal te realiseren? Dat het supergoed gaat met je bedrijf, in plaats van oké (of zelfs mwah). Een bedrijf om trots op te zijn?


Mijn verhaal

Jouw verhaal is mijn verhaal. Toen ik in 2015 als ondernemer begon wist ik veel van marketing, maar niks van het hebben van een eigen bedrijf. Maar om daarmee een gezond bedrijf op te bouwen was wel even andere koek.

Ook ik heb enorm geworsteld.  Ik had af en aan wat klanten, maar niet structureel. En de klanten die ik kreeg wilden soms dingen waar ik niet in geloofde. Maar het waren er vooral niet genoeg.  En elke keer probeerde ik wat nieuws en hoopte ik dat het beter werd, maar dat werd het niet. Ik voelde mezelf een waardeloze ondernemer, want met al mijn vakkennis rondom marketing lukte het me niet om genoeg klanten voor mezelf te krijgen.

Pas toen ik met de hulp van business coaches helder kreeg welk type marketing bij mij past begon mijn bedrijf echt te lopen. Ik ontdekte namelijk dat het uitblijven van succes vooral te maken had met de aversie die ik had tegen verkopen. En die aversie kwam vanuit mijn overtuiging dat ik niet met mezelf wilde leuren. Toen ik dat helder kreeg én van mijn coach leerde hoe ik mezelf kon vermarkten zonder te leuren, begon het te stromen. Vooral toen ik links begon te leggen tussen die inzichten en de mogelijkheden van LinkedIn. Het was voor mij echt een eye-opener hoe prettig LinkedIn als medium is om klanten vandaan te halen.


Ik zit ook op Facebook, Instagram etc, maar mijn ervaring is dat op die meer ‘fun’ social media de ondernemers zitten die het vooral nog zelf willen uitzoeken. Op LinkedIn krijg ik veel makkelijker contact met mijn ideale klant en vind ik ondernemers die hun probleem opgelost willen hebben, daar hulp bij willen en het geen enkel probleem vinden om daar voor te betalen.

Omdat ze, net als ik, inzien dat hulp vragen de snelste weg is naar succes.

Daarom heb ik een traject gecreëerd waarin ik jou in 6 maanden exact leer wat ikzelf heb geleerd, zodat jij ook succesvol klanten krijgt via LinkedIn.

Wat jij uit mijn 'Maak van LinkedIn jouw klantmagneet'-traject haalt

  • Geen 'one size fits all', maar een persoonlijk stappenplan op maat voor jou, jouw bedrijf en jouw doelen. Zo weet je elke dag precies welke acties je moet uitzetten om klanten aan te trekken.
  • Doordat je LinkedIn snapt ga je het leuk vinden om er actief te zijn en er resultaten uithalen.
  • Je vindt het makkelijker én leuker om zichtbaar te zijn op LinkedIn, omdat ik je leer hoe je dit doet op een manier die bij jou past én je zichtbaarheid oplevert bij potentiële klanten.
  • Je weet hoe je klanten aanspreekt op een manier die bij jou past en die ethisch en integer is, zodat het niet langer voelt als leuren met jezelf of je bedrijf.
  • Je hebt inzicht in je ideale klant zodat je weet wat hem/ haar triggert en dus wat je moet zeggen of schrijven om hem of haar ‘aan’ te laten gaan op jouw dienst of boodschap, zodat ze als vanzelf ‘ja’ zeggen.
  • Je hebt niet langer het gevoel dat je je opdringt bij potentiële klanten, zodat je het makkelijker en met meer plezier doet.
  • Je hebt inzicht in hoe jouw aanbod aansluit bij zijn of haar probleem, zodat je dat kunt uitleggen zonder het gevoel te hebben dat je zit te pushen
  • Je krijgt mij voor een half jaar als coach en stok-achter-de-deur zodat jij gegarandeerd ook met jouw stappenplan aan de slag gaat en je niet stilvalt
  • Je krijgt meer leads, meer klanten en dus meer omzet, zodat je eindelijk financieel vrij bent

Jacqueline Scherpenzeel

Coach & ontwikkelaar Werkenergieanalyse

"Voordat ik met Amanda in zee ging besteedde ik mijn LinkedIn-marketing aan iemand uit. Maar daar zat geen plan achter en ik haalde er weinig tot niks uit, terwijl het me wel geld kostte. Toen ik een webinar van Amanda volgde sprak haar praktische aanpak mij erg aan. Ik wilde niet in een groep en niet een kant-en-klare training volgen. Haar 1-op-1-aanpak en het maatwerk van Amanda past heel goed bij mij. Door de persoonlijke aanpak en service voelde ik commitment om ook echt aan de slag te gaan.

We zijn samen achter de computer gaan zitten en hebben een strategisch plan gemaakt. Dit heb je al, dit niet en dit ga je de komende tijd doen. En om het in te bedden in mijn dagelijkse werk bood ze de coaching aan. Dat vond ik prettig. Ik werkte zelf al met Zoom dus het voelde vertrouwd.

Ik zag in het begin vooral erg op tegen de techniek. Het gaf me vertrouwen dat ik wist dat ik met elke vraag bij Amanda aan kon kloppen en ze heeft me in verschillende coachingsessies een keer extra laten zien hoe iets werkt. Dat vond ik fijn en maakte dat ik door ging. En het was erg handig dat ze mee kon kijken op mijn scherm, meteen terugkoppelde wat ze daar aan verbeterpunten zag en de sessies altijd opnam en aan me nastuurde. Zo kon ik de uitleg nog rustig een keer terugkijken en verwerken.


Amanda heeft me geholpen om over mijn drempelvrees voor de techniek heen te stappen. Vooral omdat ik het gevoel had dat ik je altijd kon vragen hoe het ook alweer moest. 

Ik had van tevoren eigenlijk geen bedenkingen. Ik kende LinkedIn al en Amanda`s aanbod paste precies bij wat ik zocht, namelijk persoonlijk en precies op maat voor mijn bedrijf. En vanuit haar webinar had ik al een goed gevoel bij haar stijl en aanpak.

Amanda heeft me geholpen om over mijn drempelvrees voor de techniek heen te stappen. Vooral omdat ik het gevoel had dat ik je altijd kon vragen hoe het ook alweer moest. Of de video van de coaching terug kon kijken. De combinatie strategiesessie en coachings werkte voor mij super!

Nu ik volgens een plan met LinkedIn werk en systematisch post wordt er steeds vaker op mijn berichten gereageerd en worden ze steeds meer gezien door potentiële klanten. Ik krijg nu via LinkedIn veel deelnemers voor mijn online masterclasses die ik als verkooptool gebruik. En mede doordat mensen me dan via LinkedIn al een beetje kennen, haal ik uit die masterclasses veel klanten." 

Hoe pakken we het aan

  • Dit traject is VOLLEDIG 1-op-1.
  • Dit traject is INCLUSIEF een half jaar persoonlijke COACHING.
  • Ik stuur je dus GEEN hele rits aan video`s waar je het vervolgens zelf mee moet uitzoeken.
  • En je hoeft me NIET TE DELEN met andere ondernemers waardoor jouw specifieke situatie niet aan bod komt waardoor je na afloop nog steeds niet weet wat JIJ nou moet doen.
  • Ik begeleid je PERSOONLIJK elke stap van de weg. Zo haal jij GEGARANDEERD resultaat.

Live 1-op-1-sessie

Jouw traject start met een 1-op-1-sessie van een halve dag bij mij op kantoor in Nunspeet. Werk je, in verband met Corona, liever digitaal? Dan kunnen we dit deel ook in 2 sessies van 2 uur via Zoom doen.

In deze startsessie volgen we mijn beproefde Link Je Klant-stappenplan waarmee we in 4 overzichtelijke stappen voor jouw situatie doelen stellen, je ideale klant en zijn problemen en verlangens in kaart brengen en jouw aanbod analyseren. Vervolgens kiezen we de voor jouw bedrijf de beste LinkedIn-actiestappen om jouw doelen te bereiken.  Voor de gekozen actiestappen stellen we vervolgens een compleet en concreet plan op, zodat jij thuis precies weet wat je wanneer moet doen. Ik leer je hoe je de stappen uitvoert en oefen die meteen samen met je. We zetten tijdens deze sessie al de eerste stappen, zodat je die drempel al samen met mij genomen hebt.

Als we al die 4 stappen doorlopen hebben heb jij een concreet en compleet LinkedIn-marketingplan op maat voor jouw bedrijf en jouw situatie.
Na afloop van de live sessie ontvang je van mij na afloop een uitgebreid verslag met daarin al jouw actiepunten op een rij.

Coaching
Na de 1-op-1-sessie krijg je nog een half jaar mijn hulp bij het implementeren van jouw plan. In die 8 coachings van elk 45 minuten bespreken we wat je de afgelopen weken hebt gedaan, hoe dat ging, waar je misschien tegen aan bent gelopen en hoe je acties hebben bijgedragen aan je doelen. Daarnaast kun je me ook alle vragen stellen die nog boven zijn komen drijven, kunnen we een onderwerp verder uitdiepen of samen iets oefenen wat je nog lastig vindt.

Met deze coachings houd ik je op de uitgezette route én aan de gang. Zo weet je zeker dat je met je plan aan de slag gaat en je je geld en tijd dus investeert in iets dat je gegarandeerd resultaat oplevert.

Ik neem de coachings op video op en stuur je ze als naslagwerk toe.

Jouw investering

Jouw investering voor dit supercomplete en volledig persoonlijke halfjaar-traject is 795,- exclusief BTW.

Geloof jij dat mijn aanpak jou gaat helpen om jouw bedrijf naar een volgend niveau te brengen? Laat me hieronder weten hoe ik jou kan bereiken om een afspraak voor een intakegesprek te plannen. In die intake bespreken we wat jij wilt bereiken en hoe ik jou daarbij kan helpen. 

Vraag hier jouw intakegesprek aan

Harriët Kalthof

Ontwerper 'Praatplaat' bij PrimaPrent

"De aanleiding om bij Amanda aan te kloppen was het idee dat ik flink zou kunnen groeien. Het geloof in mijn aanbod maar nog te weinig passende klanten. Netwerken was (en is) altijd heel gezellig maar ik vind het moeilijk om een leuk gesprek om te bouwen naar een verkoopgesprek. Om precies te vertellen wat ik doe.


De 8 coachingssessies zorgden ervoor dat het plaatsen van berichten op LinkedIn in mijn systeem kwam te zitten.


Amanda kende ik van een avond die zij verzorgde op een netwerkavond. De indruk die ik van haar kreeg was positief. Ik twijfelde of het een goede keus zou zijn om me -door het inschakelen van Amanda- hoofdzakelijk op LinkedIn te richten. Tijdens een telefonische afspraak, waarin we de mogelijkheden bespraken, vertelde ze over haar strategiesessie en bijbehorende coachingssessies. Dat aanbod sprak met wel aan. Toevallig had ik op dat moment mijn eerste klant die ik puur en alleen via LinkedIn kende. Dat geeft de burger moed. :)

De 1-op-1 sessie vond ik fijn. Amanda dacht mee over mijn manier van communiceren en gaf me een paar verhelderende opdrachten als ‘huiswerk'. In de coaching daarna heb ik deze als basis aangehouden. De 8 coachingssessies zorgden ervoor dat het plaatsen van berichten op LinkedIn in mijn systeem kwam te zitten. Ik begon er minder tegenop te zien en daardoor kostte het plaatsen ook minder energie. Inmiddels een fijne groep contacten op LinkedIn. Waardevol." 

Voor wie is dit traject?

Mijn trainingen en trajecten zijn vooral geschikt voor (zakelijke) dienstverleners die zelf voor hun klantenstroom moeten zorgen en die relatief korte trajecten doen met hun klanten en dus regelmatig nieuwe klanten nodig hebben.

Dus ben jij coach, grafisch ontwerper, consultant, trainer, communicatie-adviseur, freelance recruiter, virtual assistent, dagvoorzitter, tekstschrijver of iets wat daar op lijkt? Dan kan ik jou helpen om LinkedIn daarvoor in te zetten.

Waarom is LinkedIn eigenlijk zo geschikt voor dienstverleners?
Omdat je als dienstverlener veelal via je netwerk aan nieuwe klanten komt. Mensen zoeken een oplossing voor hun probleem. Ze gaan dan rondvragen in hun netwerk of zelf zoeken. Vervolgens word jij door iemand uit je netwerk aanbevolen of vinden ze je op basis van zoekwoorden in je profiel of content.

Dus geloof jij dat LinkedIn jouw bedrijf verder kan helpen? Maar weet je niet hoe je dit aan moeten pakken? Vind je marketing maar een gedoe of zie je er zelfs als een berg tegen op? Laat dan via het blok hierboven je gegevens achter en ik bel je binnen 24 uur om een afspraak te maken voor ons intakegesprek.

Frances de Ligt

Ondernemersassistent bij Ligtwerk 

"Amanda heeft mij, als starter, wegwijs gemaakt in het gebruik van LinkedIn, geholpen met content en heeft mij een half jaar gecoacht. Met deze stok achter de deur heb ik een enorme stap gemaakt met mijn bekendheid op LinkedIn. Ik heb een routine opgebouwd waar ik mij goed aan kan houden en heb er ook al klanten aan overgehouden!! Een aanrader voor mensen die echt stappen willen maken met LinkedIn!" 

Waarom voor mij kiezen

Ik ben Amanda Hendriks. Toen ik in 2015 mijn bedrijf inschreef bij de Kamer van Koophandel was ik, zoals ze zo mooi zeggen, ‘totaal ongehinderd door enige voorkennis’. Ik wist echt niks van ondernemen. Ik kwam niet uit een ondernemersgezien, kende nauwelijks ondernemers en had werkelijk geen idee waar ik aan begon. Ik dacht dat ik dit met mijn vakkennis (marketing en communicatie) wel snel onder de knie zou hebben, maar ‘boy, was I wrong’.

Ik maakte in mijn eerste jaren  als ondernemers de enorme fout om te denken dat ik het zelf wel kon. Ik verslond meters aan vakliteratuur, downloadde alle interessante ebooks, checklists etc en volgde alle gratis webinars van ondernemers en business coaches die ik boeiend vond. Ik dacht dat ik met mijn marketingkennis zelf wel die vertaalslag kon maken naar hoe ik dit voor mijn bedrijf moest toepassen. Maar dat viel me zwaar tegen.


Het gevolg:

  • Ik had niet genoeg klanten, waardoor ik niet genoeg omzet draaide om financieel vrij te zijn en me steeds onzekerder begon te voelen.
  • De klanten die wel aanklopten vroegen me om dingen die ik niet in mijn aanbod had, waardoor ik nee moest zeggen of dingen moest doen waar ik eigenlijk niet in geloofde.
  • Ik ging steeds vaker twijfelen of ik wel geschikt was als ondernemer, waardoor de lol van het ondernemen er behoorlijk af ging. Vooral als mijn man thuis ook begon te vragen of ik niet beter weer gewoon in loondienst kon gaan.

Dit kon zo niet langer. Ik moest kiezen; of ik zou de handdoek in de ring gooien en weer in loondienst gaan (wat ik absoluut niet wilde) of er moest iets wezenlijks veranderen in mijn bedrijf. En die wezenlijke verandering was aan mezelf toegeven dat ik het niet alleen kon en hulp inschakelen.

Toen ik dit doorkreeg en mijn eerste coachingstraject aanging, begon mijn bedrijf te lopen.
Omdat die coach met een helikopterview naar mijn bedrijf keek.
Omdat die coach me liet inzien wie mijn ideale klant is en waar zij nu echt mee worstelde.
Omdat die coach me liet zien dat mijn aanbod niet goed aansloot op wat mijn ideale klant nodig heeft.
Omdat die coach me liet zien hoe ik mezelf in de markt kon zetten op een manier die bij mij paste en dus niet voelde als leuren.
En we zo samen een sterke fundering voor mijn bedrijf en mijn marketing neerzetten.

Hierdoor ging niet alleen mijn bedrijf veel beter lopen, maar kreeg ik ook eindelijk weer zelfvertrouwen en werd ondernemen weer leuk.

Liefde voor kennis doorgeven
Bovendien ontdekte ik dat ik het fantastisch vind om die kennis door te geven. Vanuit mijn jarenlange ervaring zie ik snel wat jij nodig hebt en wat jou interessant maakt voor jouw potentiële klant. Daarnaast ben ik er goed in om jou dit op een laagdrempelige manier uit te leggen. En je op een voor jou begrijpelijke manier kan laten zien wat er voor zorgt dat die potentiële klant met jou in zee gaat. Plus hoe je die kennis toepast om een gezond bedrijf op te bouwen.

Mijn waarom
Ik vind het gewoon niet te verkroppen dat zoveel (vooral vrouwelijke) ondernemers hun bedrijf net niet echt lekker aan het lopen krijgen. Waardoor ze helemaal gefrustreerd raken en het uiteindelijk vaak opgeven (met het gevoel gefaald te hebben). Terwijl dat dus nergens voor nodig is! Want dit zijn vaardigheden die je kunt leren en door hulp te vragen aan anderen kom je sneller veel verder.

En als jij inziet dat ondernemen ook een vak is. Dat je het dus kunt leren. Dan kun jij je bedrijf ook succesvol maken. Zonder met jezelf te hoeven leuren! Ik leer je in mijn 'Maak van LinkedIn jouw klantmagneet'-traject heel graag hoe!

Boek hieronder jouw intakegesprek

Vragen?

"Ik ben pas net begonnen met ondernemen. Is dit traject dan voor mij zinvol?"
Dit traject is vooral zinvol als je al een (paar) jaar aan het ondernemen bent. Je hebt dan namelijk al klanten gehad en klussen gedaan en daardoor al een beeld van je ideale klant en wat die nodig heeft. Als je nog geen klanten hebt gehad is het in kaart brengen daarvan lastiger. Ook heb je, als je al een tijdje onderneemt, al je eerste hordes genomen qua marketing en vind je het daardoor al minder spannend om jezelf zichtbaar te maken. Natuurlijk help ik je daarbij en begeleid ik je daarin, maar qua efficiëntie is het handig als je al wat ondernemerservaring hebt.

"Ik onderneem al langer en heb mijn bedrijf behoorlijk op de rit. Is dit traject voor mij zinvol?"
Als jouw bedrijf goed loopt en je wilt niet groeien, dan is dit niet voor jou. Maar als wel wilt groeien, je meer klanten nodig hebt dan je nu hebt, je dienstverlener bent en nu nog weinig of niks met LinkedIn doet , dan kan mijn traject je heel goed helpen om dit op poten te krijgen en via LinkedIn klanten aan te gaan trekken. Neem contact op voor je intake, dan bepalen we of ik je kan helpen.

"Kan ik ook alleen de 1-op-1-sessie doen?"
Nee. De coachingsessies zijn een integraal onderdeel van dit traject. Hiermee zorg ik je dat je plan niet in een la verdwijnt. Het opstellen van een plan is één ding, maar het draait uiteindelijk om de uitvoering. Door de combinatie van accountability, vraagbaak en coaching garandeer ik je dat je ook echt met je stappenplan aan de slag gaat en dus ook resultaat behaalt.

"Ik heb met een businesscoach mijn ideale klant al in beeld gebracht. Hoe vullen we de 1-op-1-sessie dan in?"
Super dat je al aan de slag bent geweest met je ideale klant. Ik stel je graag een paar toetsvragen om te kijken of je ideale klant goed genoeg scherp hebt voor dit traject. Als dit op orde is gaan we direct aan de slag met de andere stappen. De tijd die we besparen kunnen we op de andere onderdelen inzetten of gebruiken om al meer stappen van je persoonlijke stappenplan tijdens de sessie samen te zetten.

"Kun je me garanderen dat ik mijn investering eruit haal?"
Ik beloof je dat ik er alles aan zal doen om jou je investering terug te laten verdienen.  Maar jij moet ook wat doen. Jouw succes hangt vooral af van in hoeverre jij bereid bent te doen wat ik je adviseer. Ik ondersteun je daar uitgebreid bij door middel van de coachingsessies. En tot nu hebben al mijn klanten hun investering dubbel en dwars terugverdiend. 

"Is Zoom gebruiken ingewikkeld?"
Zoom is software waarmee je kunt videobellen.  Ik gebruik die voor onze coachings. Het is heel gebruiksvriendelijk en je hebt het zo onder de knie. Het voordeel van Zoom is dat we elkaar kunnen horen en zien, waardoor de coaching persoonlijker en daardoor effectiever is. Daarnaast kan ik mijn scherm met je delen om je iets uit te kunnen leggen of kun je jouw scherm met mij delen om te laten zien wat je gedaan hebt. Ook maak ik standaard opnames van onze coachings als naslagwerk voor jou als deelnemer.

"Is Zoom veilig?"
Er zijn mensen die twijfels hebben over de veiligheid van Zoom. Ik werk met de betaalde versie van Zoom, waardoor je privacy goed gewaarborgd is. Jij hoeft als ontvanger geen account aan te maken, maar kunt gewoon inloggen met de link die ik je mail. Bovendien beveilig ik ons gesprek met een wachtwoord. Als jij dat nergens deelt kan niemand met ons gesprek meeluisteren. Daarnaast moet ik deelnemers handmatig toevoegen. Er kan dus niemand ongemerkt binnenvallen. Wil je toch liever via een ander programma videobellen? Laat me dat dan weten, dan overleggen we even. 

"Kan ik ook live bij je langs komen voor de coachings?"
Als je het prettig vindt mag je ook bij mij op kantoor langskomen van de coachings. Je hebt dan geen video-opname, maar mag wel zelf een audio-opname van ons gesprek maken.

"Wat als jij of ik ziek wordt?"
Dan verzetten we de sessie of de coaching. Iedereen kan ziek worden, ook ik. Mocht dit mij gebeuren, dan laat ik dit je zo snel mogelijk weten. Als het even kan laat ik het je minstens 24 uur, maar nog liever minimaal 48 uur van tevoren weten. Andersom vind ik het fijn als jij dit ook doet.

"Hoe ga je om met Corona?"
Hoewel mijn kantoor ruim genoeg is om 1,5 meter afstand te houden heb ik er alle begrip voor als je liever even niet persoonlijk langs komt. Een alternatief is om, in plaats van een halve dag live, 2 x een sessie van 2 uur via Zoom te doen. Inhoudelijk volledig hetzelfde, alleen in een iets andere vorm. Bovendien krijg je dan van deze sessies ook een opname.

Staat jouw vraag er niet tussen? Bel me dan gerust via 06-50217686 of mail me op amanda@linkjeklant.nl.