LinkedIn-marketingacties voor wanneer je weinig tijd – gewoon de tijd – veel tijd hebt – Link Je Klant

LinkedIn-marketingacties voor wanneer je weinig tijd – gewoon de tijd – veel tijd hebt

Marketing, en dus ook LinkedIn-marketing kost nu eenmaal tijd. Maar de ene ondernemer is de andere niet en jouw agenda zal er zelden hetzelfde uitzien als die van een concullega. En de ene week heb je veel tijd en een andere week weer bijna niet. Maar consistent bezig zijn met je marketing, je zichtbaarheid is belangrijk.

Hoe blijf je nu aanwezig en dus zichtbaar in de periodes dat je eigenlijk geen tijd hebt (of er niet teveel tijd in wilt steken)? Daarom deze week een blog met tips om jouw marketingdoelen te bereiken wanneer je weinig tijd hebt, gewoon de tijd hebt of veel tijd hebt.

Marketingdoel # 1: Ik wil meer naamsbekendheid

Wanneer je weinig tijd hebt

  • Noem je bedrijfsnaam in je LinkedIn-kopregel. Dit werkt natuurlijk het mooist wanneer je bedrijfsnaam goed weergeeft wat je te bieden hebt. Zodra je iets post of reageert op iemands bericht wordt zowel je eigen naam als je kopregel met daarin je bedrijfsnaam getoond.
  • Voeg in je persoonlijke profiel bij je werkervaring ook je bedrijf toe. Zo is bedrijf nog zichtbaarder in je profiel.

Wanneer je wat meer tijd hebt

  • Breid je kopregel uit met wat je voor wie doet. Wat lever jij je klanten op? Geef ze als het ware een voorproefje van hoe samenwerken met jou is.
  • Creëer een LinkedIn-bedrijfspagina en koppel deze aan je Werkervaring in je persoonlijke LinkedIn-profiel zodat je logo daar ook getoond wordt.
  • Plaats af en toe berichten over wat je doet en voor wie. Denk vanuit je doelgroep. Wat willen zij weten?
  • Reageer af en toe op berichten vanuit je netwerk. Vertel over jouw ervaringen met iets of beantwoord een vraag.

Wanneer je veel tijd kunt investeren

  • Schrijf je LinkedIn-kopregel zo dat het mensen uitfiltert die buiten je ideale-klant-plaatje vallen en tegelijkertijd jouw gewenste klant triggert om verder te lezen.
  • Analyseer je geplaatste berichten en bekijk welke soort berichten en welke postmomenten het goed doen en pas daar je contentstrategie op aan.
  • Neem dagelijks de tijd om te reageren op berichten van anderen en bijvoorbeeld vragen te beantwoorden. Zo bouw je zowel aan je naamsbekendheid als aan je expertstatus.

Marketingdoel # 2: Ik wil dat mensen die contact opnemen al opgewarmd zijn

Wanneer je weinig tijd hebt

  • Zorg dat je persoonlijke LinkedIn-profiel tekstueel zo is opgebouwd dat het jouw ideale klant precies aanspreekt op zijn of haar problemen. Dat je potentiële klant zich precies herkent in wat jij beschrijft zodat je meteen een klik hebt. Je persoonlijke profiel zo opbouwen kost je wel tijd, maar eenmalig. Daarna doet je profiel al het ‘werk’.

Hier nu mee starten? Check mijn online training 'LinkedIn-profiel met conversiepower'.

Wanneer je wat meer tijd hebt

  • Plaats af en toe berichten waarin je laat zien wat je doet, hoe je werkt en waarom je voor deze visie of methode gekozen hebt. Zo kunnen mensen alvast een beetje aan je proeven.
  • Bekijk dagelijks wie je persoonlijke profiel heeft bekeken. Deze mensen hebben al interesse en door hier snel op in te springen is die interesse nog ‘warm’. Dat inspringen kan door hun profiel ook ‘terug te bekijken’ en hen vervolgens een e-mail of een connectieverzoek te sturen als je een match bent.

Wanneer je veel tijd kunt investeren

  • Warm potentiële klanten uitgebreid op via een uitgekiend contentplan waarin je ze stap voor stap meeneemt van leren kennen, naar aardig vinden, naar vertrouwen en dan naar een eerste aankoop. Je bouwt met de berichten die je plaatst dus bewust aan je expertstatus en een vertrouwensband door al waarde te bieden voordat iemand betalende klant wordt.

Wil je hiermee aan de slag? Check dan mijn training ‘Content waarmee je jouw doel bereikt'.

Marketingdoel # 3: Ik wil dat mijn netwerk mij potentiële klanten levert

Wanneer je weinig tijd hebt

  • Nodig elke dag minstens 1 potentiële klant of aanleverancier uit om te linken. Dit doe je natuurlijk met een persoonlijke boodschap.
  • Accepteer dagelijks de uitnodigingen die jij hebt ontvangen.

Wanneer je wat meer tijd hebt

  • Stuur je nieuwe connecties een berichtje waarin je aangeeft het leuk te vinden om met hen te linken. Deel eventueel ook een waardevol stuk content waar ze iets mee kunnen. Kortom, begin met het delen van waardevolle informatie om zo aan de Know-Like-Trust-factor te bouwen.
  • Bezoek wekelijks de pagina ‘people you may know’ en nodig mensen uit die in jouw plaatje van je ideale klant passen of die ideale klant kunnen aanleveren.
  • Post af en toe een bericht waardoor je netwerk op de hoogte is van wat jij voor wie doet. Pas als ze weten wat je doet kunnen ze je aanbevelen.

Wanneer je veel tijd kunt investeren

  • Bezoek dagelijks profielen van je connecties. Neem zowel het profiel als de recent door hen geplaatste berichten door op haakjes om contact over op te nemen.
  • Bel dagelijks connecties of stuur een persoonlijk bericht naar aanleiding van dat haakje. Bijvoorbeeld een verjaardag of jubileum, maar ook de ontwikkeling van een nieuw product, een verhuizing of de overstap naar een nieuwe baan.
  • Neem zelf actief contact op met connecties die voor jou potentiële klanten kennen. Vraag hen of ze je willen helpen om met die potentiële klanten in contact te komen.

Wil jij actiever verkopen via LinkedIn? Bekijk dan mijn training 'Leads vinden en contacten'.

Je ziet dat je ook met weinig tijd stappen kunt zetten in je LinkedIn-marketing, ‘Geen tijd’ is dus geen excuus meer. Aan de slag, zodat LinkedIn ook jou klanten gaat opleveren. Succes!

Eens samen sparren waar voor jouw bedrijf winst valt te behalen met LinkedIn?
Meld je dan aan voor een gratis LinkedIn Power Talk van 30 minuten.
Plan hieronder zelf je afspraak in:

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

  • last month
Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


22 t/m 26 juli GRATIS CHALLENGE:
leer met gemak Knallende LinkedIn-Content schrijven