LinkedIn-bloggen als een baas – Link Je Klant

LinkedIn-bloggen als een baas

Bloggen is altijd een goed idee! Het is een superfijne manier om dieper in te gaan op een vraag vanuit je doelgroep, om een feature van je product uit te leggen (niet te commercieel insteken) of jouw visie op een ontwikkeling in je markt te bespreken. Je laat op die manier zien dat je verstand van zaken hebt en bouwt zo aan je expertstatus én een positieve know-like-trustfactor bij je potentiële klant.

Maar hoe zorg je nou dat jouw blog goed gelezen én gedeeld wordt op LinkedIn? Daarvoor geef ik je in dit blog een aantal tips!

 

Tip # 1: Afbeeldingen

Door als hoofdafbeelding altijd afbeeldingen in dezelfde stijl te gebruiken gaan mensen je blogs in één oogopslag herkennen, want die worden getoond bij je bericht en in de lijst met blogs. En als jij dan consistent goede blogs schrijft met informatie waar de lezer echt iets aan heeft, dan zal je zien dat die herkenbaarheid ertoe leidt dat mensen je blog al liken en delen, zonder dat ze hem perse zelf gelezen hebben. En die likes en shares zorgen ervoor dat jouw blog niet alleen door je eigen netwerk wordt gezien en gelezen, maar ook in de netwerken van jouw connecties (tweedegraads connecties) en misschien nog wel veel verder.

Tip # 2: Maak gebruik van de opmaakmogelijkheden

20160813_videoDe blogomgeving is het enige gedeelte van LinkedIn waarin je tekst kunt opmaken, dus maak daar gebruik van. Zorg natuurlijk voor een goede tekst die is opgedeeld in scanbare alinea`s met heldere koppen, maar laat die koppen er ook uitspringen door ze op te maken als H1 of H2. Heb je een mooie volzin van een klant? Maak die dan eens op als een quote. Verder kun je in de tekst afbeeldingen plaatsen, maar ook video`s embedden. Allemaal manieren om je visueel saaie tekst fijner te maken voor het oog én de hersens.

 

Tip # 3: Call-to-action

20160813_quoteVergeet niet om altijd een Call-to-action in je blog op te nemen, anders is het te vrijblijvend. Dit hoeft heus geen oproep tot koop te zijn, maar verwijs iemand naar een ander blog of artikel geef aan dat men je kan bellen of mailen voor meer informatie over dit onderwerp. Vergeet niet je telefoonnummer en e-mailadres dan ook meteen te vermelden, want als iemand die op moet gaan zoeken is de drempel om contact op te nemen een stuk groter en je wilt die stap zo gemakkelijk mogelijk maken. Als je iemand eenmaal aan de lijn hebt ben je namelijk al een eind op weg om die persoon tot daadwerkelijke klant te maken.

Tip # 4: deel, deel, deel

20160813_blog_delenDeel je blog ook in LinkedIn-groepen waarvoor die informatie interessant is. Pas er wel heel goed voor op dat je blog informatief en niet commercieel is. Anders loop je het risico dat je als SPAM-mer aangemerkt wordt en is al je harde werk tot dan toe voor niks geweest. Loop van tevoren even je lijst met groepen door en noteer de groepen waarvoor jouw blog interessant is. Deel je blog vervolgens gemakkelijk door hem te openen en vervolgens te delen via de deelknop (gebogen pijl naast je naam en profielfoto) en dan te kiezen voor ‘post to groups’.

Tip # 5: reageer op reacties

Reageer altijd als iemand een reactie op je blog plaatst. Als iemand schrijft dat hij of zij je stuk goed vond, dan is alleen een kort bedankje prima, maar soms zullen mensen je ook vragen stellen naar aanleiding van je blog. Reageer daar dan zo snel mogelijk op. Hoe meer interactie, hoe groter de kans dat LinkedIn jouw ‘discussie’ meeneemt in één van haar groepsmails → meer bereik. Is de vraag te ingewikkeld om in een korte reactie te beantwoorden? Vraag dan of je die persoon even mag bellen. Dat is dan natuurlijk ook meteen een mooie kans om door te vragen en misschien een nieuwe klant te werven. Ze zijn al geïnteresseerd en betrokken, dus in de meeste gevallen gemakkelijk in te koppen.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.