LinkedIn-bedrijfspagina als leadmagneet – Link Je Klant

LinkedIn-bedrijfspagina als leadmagneet

Een LinkedIn-bedrijfspagina is altijd een goed idee. Ook al plaats je verder geen content, als je een bedrijfspagina aanmaakt met daarin een goede omschrijving van je bedrijf en alle beschikbare contactinformatie, is dit toch een extra plek waar je gevonden kunt worden. Gewoon doen dus. Maar wil je er echt leads uit halen? Dan zal je er wat meer moeite in moeten stoppen.

Unieke content

Als je ZZP-er bent en op de bedrijfspagina precies dezelfde berichten deelt als op je persoonlijke profiel geef je mensen weinig reden om je bedrijfspagina ook te volgen. Zorg dus dat je daar waardevolle informatie deelt die je niet (of pas later) op een andere plek deelt, zodat het de moeite loont om jouw pagina te volgen. Let er ook op dat je in je tekst de trefwoorden gebruikt waar jouw doelgroep op zoekt. Ook de inhoud van je bedrijfspagina wordt namelijk meegenomen in Google.

Doel LinkedIn-bedrijfspagina

Relaties zijn belangrijker dan ooit voor bedrijven. Waarom? Omdat ondernemers worden gebombardeerd met reclameboodschappen, zodat deze nauwelijks nog ‘binnen’ komen. Ténzij die boodschap van iemand komt die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Als je interessante informatie deelt en mensen betrekt bij je bezigheden, in plaats van alleen maar te verkopen, bouw je aan die o zo belangrijke relaties. Een LinkedIn-bedrijfspagina is hier een goed middel voor. Door jouw bedrijfspagina te voorzien van sterke teksten die perfect aansluiten bij de pijn die jouw doelgroep voelt én de trefwoorden bevat die jouw doelgroep gebruikt, komen die leads vanzelf naar je toe!

Hoe kom je aan volgers

Als je werknemers hebt, nodig hen dan uit om je pagina te volgen. Zij zijn 70% meer geneigd om dit te doen dan vreemden. Zo bouw je snel en makkelijk aan een groep basisvolgers die jouw berichten ook nog eens actief kunnen delen. Kondig de pagina ook aan bij je samenwerkingspartners en klanten en vraag hen om je te volgen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een statusupdate te plaatsen. Stuur je allerbeste connecties en klanten een ook persoonlijk bericht. De kans dat ze je gaan volgen is dan veel groter én je komt weer even positief in beeld, want je besteed je kostbare tijd aan die persoon. Denk ook aan een volg-knop op je website en een link in je e-mailhandtekening. Geef in je oproep duidelijk aan welke unieke informatie ze automatisch op hun tijdlijn krijgen als ze je bedrijfspagina gaan volgen.

Post regelmatig

Plaats regelmatig updates op je pagina en zorg dat in zo`n update je merkwaarden naar voren komen. Maar doe dit door het delen van informatieve en relevante content en niet door een verkooppraatje. Juist door het delen van kwalitatieve informatie laat je zien dat je expert bent en bouw je aan relaties door te investeren in de emotionele bankrekening van je volgers. Dit gaat zich uiteindelijk uitbetalen doordat ze zelf iets bij je afnemen of een klant aan je doorverwijzen.

Hoe vaak je een update plaatst is afhankelijk van wat voor jou haalbaar is. Natuurlijk is het goed om regelmatig langs te komen in de tijdlijn van je connecties, maar als dit met irrelevante content is kun je het beter laten. Probeer maar eens te beginne met één bericht per week. Dat is haalbaar, toch? Vraag je connecties ook gerust om je berichten te delen. Zo komt je boodschap bij een groter publiek terecht én heeft het een grotere impact, want je wordt ‘aangeraden’ door iemand die ze kennen.

Wat is relevante content

Hoe ontdek je nu wat je connecties relevante content vinden? Kijk bijvoorbeeld naar welke discussies ze volgen en waar ze op reageren. En welke vragen stellen je klanten jou en je medewerkers (ook buiten LinkedIn)? Dat zijn allemaal onderwerpen die leven onder je doelgroep. Je kunt hen natuurlijk ook gewoon vragen wat ze graag willen weten, of waar ze meer over willen weten. Daar lenen Social Media zich perfect voor.

Probeer bij het schrijven van een bericht te denken als een journalist; wat zou de lezer willen weten over dit onderwerp? Wat levert jouw tip hen op of bespaart het hen? Voeg als het even kan beeld of video toe. De meeste mensen zijn visueel ingesteld en een goed beeld zorgt dat je bericht beter gelezen en gedeeld wordt. Als je een link naar een YouTube-filmpje aan je bericht toevoegt is de kans dat je bericht gedeeld wordt bijvoorbeeld maar liefst 75% groter. Het posten van lijstjes met relevante top 10-zaken, bijvoorbeeld ‘Top 10 manieren om online beter zichtbaar te zijn’ doen het altijd goed.

P.s. In DEZE VIDEO zie je hoe je een LinkedIn-bedrijfspagina aanmaakt voor jouw bedrijf.

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.