In 3 stappen een knallende LinkedIn-kopregel – Link Je Klant

In 3 stappen een knallende LinkedIn-kopregel

Je kopregel is voor veel mensen de eerste kennismaking met jou. Vaak zullen mensen jou eerder tegenkomen door een bericht dat je post of door jouw reactie op een bericht van iemand anders, dan dat ze vanuit het niets je LinkedIn-profiel bezoeken. En dan zien ze dus jouw naam, profielfoto en kopregel. Die is dus superbelangrijk in het maken van een positieve eerste indruk. Maar wat zet je er dan in?

Standaard is niet goed genoeg

LinkedIn vult je kopregel automatisch met je functietitel en het bedrijf waar je nu werkt. Voor veel ondernemers is dat ‘eigenaar bij’ en dan de naam van je bedrijf. Geen woord aan gelogen, maar dit helpt je in de meeste gevallen niet aan klanten. Want die zoeken niet op het woord ‘eigenaar’. En als jouw bedrijfsnaam niet superduidelijk communiceert wat je te bieden hebt, dan zullen ze je niet snel verder onderzoeken. Omdat niet in één oogopslag duidelijk is dat jij voor hen de oplossing hebt.

Maar je kunt hem aanpassen en dus inzetten om bij te dragen aan je personal branding!

Voor wie ben je er?

Om dat goed te kunnen doen moet je helder hebben wie jouw doelgroep, wie jouw ideale klant is. En natuurlijk waar die mee worstelt. Wat die opgelost wil hebben. Waar ze geld voor overhebben om er vanaf te komen. Maar ook welk verlangen daar achter schuilt en hoe jouw product of dienst helpt om dat verlangen waar te maken.

Praktisch

Je hebt 220 tekens (inclusief spaties) voor je kopregel. Dat zijn er 100 meer dan vroeger. Dus heb je je kopregel al een tijdje? Dan is het slim om hem eens te herzien en misschien aan te vullen.

Je kunt er natuurlijk een complete volzin van maken, maar dat hoeft niet. Korte zinnen of zelfs trefwoorden werken erg goed. Dat komt omdat ze scanbaar zijn. En dus online makkelijk en snel leesbaar.

Als je tussen je korte zinnen of trefwoorden ook een symbool of afscheidingsteken zet, bijvoorbeeld een ‘*’, een ‘-‘ of een ‘|’ maak je dit scannen nog makkelijker voor je lezer. Het wordt dan een soort opsomming.

Ook de volgorde is belangrijk. Op de LinkedIn-app wordt je kopregel bij een reactie op een post soms maar gedeeltelijk getoond. Bovendien leest niet iedereen alles (ga er maar gerust uit van niet!). Daarom is het slim om het belangrijkste vooraan te zetten.

Maar wat zet je nu in je LinkedIn-kopregel? 

Je kopregel is een soort mini-pitch. Hierin zet je wat je doet, voor wie je dit doet en wat jou anders maakt. Begin dus eens met dit op een rij te zetten en bedenk vervolgens wat het belangrijkst is.

Je methode bijvoorbeeld niet (tenzij je de enige bent die dit in Nederland aanbiedt). Maar je vorm wel. Het maakt nogal een verschil of je iemand adviseert, leert hoe ze iets zelf kan doen of het compleet uit handen neemt.

En je resultaat natuurlijk. Wat lever jij je klanten op of wat bespaar je hen? En maak het zo concreet mogelijk. Als jij kunt hard maken dat jij je klanten 10.000 euro bespaart en jou inhuren kost 1.000 euro, dan is het natuurlijk een totale no-brainer om ja tegen jou te zeggen.

Extra tip

Schrijf je kopregel in Microsoft Word. Zo kun je niet alleen makkelijk en snel meerdere variaties schrijven, bijvoorbeeld met verschillende volgordes. Maar ook snel en makkelijk het aantal tekens tellen. Selecteer daarvoor je stukje tekst en klik vervolgens links onderin je Word-document op het aantal woorden. Je krijgt dan een pop-up schermpje met daarin het aantal tekens. Kijk wel bij het aantal tekens inclusief spaties. Zo zie je snel of je nog ruimte overhebt of juist moet gaan schrappen.

Succes!

PS wil je graag mijn hulp bij het opzetten van jouw LinkedIn-profiel? Zodat die je gaat helpen bij het aantrekken van leuke klanten? Maar heb je geen idee waar je moet beginnen? En vooral geen idee wat je er in moet zetten? Bel me dan eens! Dan vertel ik je over mijn profieltraining. Je bereikt me op 06-50217686. 

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

26 oktober: Webinar
'In 6 stappen een LinkedIn-strategie die je klanten oplevert'
 Haal voortaan meer uit LinkedIn omdat je stappen zet volgens een slim plan !