GRATIS leads via Geavanceerd zoeken op LinkedIn (NIEUWE LAYOUT) – Link Je Klant

GRATIS leads via Geavanceerd zoeken op LinkedIn (NIEUWE LAYOUT)

Voelt nieuwe leads zoeken voor jou als zoeken naar een naald in een hooiberg? Niet nodig!

Eén van de unieke dingen aan LinkedIn is dat je ook toegang hebt tot je tweedegraads netwerk: de connecties van jouw connecties. Hoe groter jouw eigen netwerk, hoe meer mensen dat zijn. En in die groep zitten ook potentiële klanten. Klanten waar je dus, via je eigen netwerk, warm binnen kunt komen. Want jullie hebben een gezamenlijke connectie.

Tweedegraads connecties doorzoeken

Maar hoe ontdek je nou wie van die tweedegraads connecties interessant zijn voor jouw bedrijf? Dat doen we met de functie ‘Geavanceerd zoeken’. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar valt reuze mee. In feite kun je het zo ingewikkeld maken als je zelf wilt.

Geavanceerd zoeken in de nieuwe LinkedIn-layout – stap 1

Bedenk op welke termen jij jouw doelgroep zou kunnen zoeken. Welke functietitel heeft degene die beslist over jou wel of niet inhuren? Denk bijvoorbeeld aan facilitair managers, inkoopmanagers, directeur, eigenaar etc. Misschien wil je zelfs wel een aantal woorden combineren. Dat kan met Boleaans zoeken. Je voegt dan ‘AND’, ‘OR’ of ‘NOT’ toe om bijvoorbeeld alleen combinaties van die twee woorden te tonen of juist dingen uit te sluten. Zo filter je niet-relevante zoekresultaten meteen weg.

Geavanceerd zoeken in de nieuwe LinkedIn-layout – stap 2

Geef je zoekterm in in de witte zoekbalk bovenin LinkedIn. Klik vervolgens op het tabblad ‘People’ want we zoeken nu leads en dus mensen. Vink vervolgens aan de rechterkant van de pagina bij ‘Connections’ je eerste en tweedegraads connecties aan. Derdegraads heeft weinig zin, want daar kun je (nog) niet warm geïntroduceerd worden.

Geavanceerd zoeken in de nieuwe LinkedIn-layout – stap 3

Verscherp je zoekresultaten eventueel door specifieke sleutelwoorden toe te voegen, zoals voornaam, achternaam, titel, bedrijf en school. Dit doe je onder ‘Keywords’. Ook kun je een locatie invullen of iemand met die functie binnen een specifiek bedrijf zoeken. Je kunt ook aangeven of iemand op dit moment bij dat bedrijf moet werken (current) of juist vroeger (past). Natuurlijk kun je ook beide opties aanvinken. In plaats van een bedrijf (of daarnaast) kun je ook filteren op of iemand een specifieke school heeft bezocht. Zie je de invulvelden of aanvinkopties niet? Kijk dan even of je een uitklapdriehoekje ziet.

Geavanceerd zoeken in de nieuwe LinkedIn-layout – stap 4

Heb je iemand gevonden die een potentiële klant voor je is? Dan kun je twee dingen doen. Optie 1 is om de kleine foto`s van jullie gedeelde connecties in de lijst te vergoten (Ctrl & + vergroot het formaat van je scherm) en te kijken of je degene herkent die jullie beiden in je netwerk hebben. Lukt dit niet? Dan kun je jullie gezamenlijke connecties inzien door het profiel van de lead te bezoeken en dan te kijken onder ‘Mutual Connections’ in het blok ‘Highlights’. Die persoon ziet dan wel dat je zijn of haar profiel hebt bekeken. Het sterkst is dan om jezelf zo snel mogelijk te laten introduceren zodat je een ‘aha’-moment creëert. Bel je gezamenlijke connectie op en vraag of hij of zij jou wil introduceren. Geef daarbij ook vooral aan wat het voordeel is voor degene waar je bij aan tafel wilt, want dat is natuurlijk de eerste vraag die jouw lead aan de introducerende partij stelt.

Elke week leads in je mail

Als je je zoekopdracht opslaat stuurt LinkedIn je automatisch elke week een mail met leads. Dit doe je helemaal onderaan de rechterkolom waar je ook de filters instelt. Let als je gaat opvolgen, wel op of je die persoon niet al gecontact hebt, want helaas worden eerder gestuurde resultaten niet uit de lijst gefilterd.

P.s. dit blog is een herziene versie van mijn blog van december 2016. 

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.