Communiceren vanuit je persoonlijke profiel of vanuit een bedrijfspagina? – Link Je Klant

Communiceren vanuit je persoonlijke profiel of vanuit een bedrijfspagina?

Veel ZZP-ers vinden het lastig te bepalen of ze nu het beste vanuit hun persoonlijke LinkedIn-profiel of vanuit een LinkedIn-bedrijfspagina kunnen communiceren. Beide kunnen en hebben voor- en nadelen. Die zet ik in dit blog voor je op een rij.

Voordelen persoonlijke profiel

  • Je connecties hebben over het algemeen een persoonlijke band met je en zullen daardoor eerder vanuit een gunfactor je berichten liken en/ of delen.
  • Je hebt als ZZP-er meestal meer connecties dan volgers op je bedrijfspagina, waardoor je bereik met je persoonlijke profiel over het algemeen een stuk groter is.
  • De meeste mensen connecten liever met een persoon dan dat ze een pagina volgen. Dat voelt persoonlijker (en is voor het opbouwen van jullie relatie dus ook gunstiger).
  • Via je persoonlijke profiel kun je ook bloggen.
  • Via je persoonlijke profiel kun je connecties privéberichten sturen.
  • Via je persoonlijke profiel kun je zelf actief mensen uitnodigen om te linken.

Voordelen bedrijfspagina

  • Mensen die je bedrijfspagina volgen zijn echt geïnteresseerd in wat jij met je bedrijf te bieden hebt, ze doen het niet vanuit vriendschapsoverwegingen. Ze zitten letterlijk te wachten op wat jij te vertellen hebt.
  • Statistieken rondom de berichten op je bedrijfspagina blijven langer zichtbaar dan die van berichten op je persoonlijke profiel.
  • Adverteren kan alleen via een bedrijfspagina.

Nadelen persoonlijke profiel

  • Het liken en/ of delen vanuit een vriendschapsoverweging is soms maar van korte duur. Als jullie op de lange termijn geen match zijn qua interesses zal diegene niet meer op je berichten reageren.

Nadelen bedrijfspagina

  • Het verzamelen van volgers op je LinkedIn-bedrijfspagina kan een opgave zijn. Jou hier volgen moet de volger een duidelijke meerwaarde bieden. Post je daar exclusieve content? Of post je berichten/ blogs eerder dan op andere plekken?
  • Mensen volgen liever een persoon dan een bedrijf(spagina).
  • Je kunt via je bedrijfspagina geen 1-op-1 gesprekken voeren (privéchats).
  • Je kunt niet actief mensen uitnodigen om je te volgen.
  • Wie je volgers zijn kun je niet inzien.

Hoe creëer je dan wel meer bereik?

  • Zorg voor waardevolle content
  • Maak slim gebruik van hashtags
  • Tag mensen
  • Deel het bericht en vraag anderen dit ook te doen

Bedrijfspagina wegdoen?

Nee, zeker niet wegdoen! Je bedrijfspagina zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt, is een extra plek om een professionele eerste indruk te maken en zorgt ervoor dat op je persoonlijke profiel je bedrijfslogo getoond wordt. Maar er als eenpitter berichten posten is waarschijnlijk niet de beste optie. Kies dan liever voor posten via je persoonlijke profiel. Daarmee bouw je meer aan de relatie met je netwerk.

Eens samen sparren wat voor jou de beste optie is? 
Meld je aan voor een gratis LinkedIn-powertalk van 30 minuten. 
Plan hieronder zelf je afspraak in:

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.