Blijf bij met LinkedIn-hashtags – Link Je Klant

Blijf bij met LinkedIn-hashtags

Tot voor kort leverde het gebruik van hashtags je op LinkedIn weinig meerwaarde, maar daar is verandering in gekomen. Niet alleen zijn hashtags nu klikbaar, maar je kunt er ook alle openbare content op LinkedIn mee doorzoeken. Ook kun je hashtags die jou interesseren opslaan en zo automatisch berichten over dat onderwerp in je tijdlijn te zien krijgen. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!

Hashtags klikbaar

Woorden waar een hashtag voor staat (zonder spatie ertussen) worden blauw getoond in berichten en zijn klikbaar. Dit wordt trouwens, net als zoveel LinkedIn-updates, gefaseerd uitgerold en is voorlopig alleen beschikbaar als je je taalinstellingen op Engels hebt staan. Klik je op het woord met de hashtag, dan krijg je een pagina te zien met allemaal content rondom dat onderwerp en wordt je zelf ook gestimuleerd om iets over dit onderwerp te posten. Ook kun je de hashtag meteen toevoegen aan je persoonlijke interesselijst/ communities.

 

Alle content op LinkedIn doorzoeken

LinkedIn staat natuurlijk boordevol content, maar buiten de dingen die je netwerk post en de discussies die je in je groepen kunt lezen, gaat dit grotendeels langs je heen. Dat verandert als je hashtags slim gaat gebruiken. Via de zoekbalk kun je nu namelijk alle LinkedIn-content doorzoeken door het trefwoord te voorzien van een hashtag. Type een hashtag en je zoekwoord in de zoekbalk, klik vervolgens op Enter, het vergrootglas of ‘’See all results for ..’ en kies het tabblad Content. LinkedIn opent dan een nieuwe tijdlijn met daarin berichten met de hashtag waarop je gezocht hebt. Als je wilt kun je die hashtag links bovenin ook meteen aan je persoonlijke interesselijst toevoegen.

Persoonlijke interesselijst

Van de hashtags die je aan je persoonlijke interesselijst (of communities) hebt toegevoegd, krijg je vanzelf berichten te zien in je tijdlijn. Dus niet alleen berichten van je connecties of berichten die jouw connecties geliked of gedeeld hebben, maar ook berichten van (ver) buiten je eigen netwerk. Zo kun je dus heel makkelijk op de hoogte blijven van ontwikkelingen in jouw vakgebied en in contact komen met mensen die je anders niet of niet zo snel digitaal tegen het lijf zou lopen. Kortom, kansen om zelf te leren, maar ook om jouw kennis strategisch op LinkedIn weg te zetten.

    

Hoe zelf inzetten

Deel je kennis op LinkedIn? Probeer dan vanaf nu om hashtags in je berichten te verwerken. Doe dit wel met mate. Plaats niet teveel hashtags in een lopende tekst, want dit maakt een tekst slechter leesbaar. Ik raad je aan om in een statusupdate (maximaal 700 tekens) niet meer dan twee hashtags te plaatsen en deze niet te dicht bij elkaar te gebruiken. Wil je er meer toevoegen? Zet deze dan apart onderaan je bericht, maar maak daar ook geen waslijst van. Als het goed is heeft jouw statusupdate één boodschap, dus zorg dat je hashtag daar op aansluit.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.