Bedrijfspagina of persoonlijk LinkedIn-profiel? – Link Je Klant

Bedrijfspagina of persoonlijk LinkedIn-profiel?

Kiezen voor een persoonlijk LinkedIn-profiel of een bedrijfspagina?

Ik krijg supervaak de vraag of je als ZZP-er een LinkedIn-bedrijfspagina nodig hebt. Mijn antwoord daarop is zonder uitzondering JA. Want een LinkedIn-bedrijfspagina is namelijk supersimpel en supersnel op te zetten en biedt je allerlei voordelen. Maar als het gaat om het posten van berichten via je bedrijfspagina is het antwoord juist bijna altijd NEE. Hoe dat zit leg ik je uit in dit blog.

LinkedIn-bedrijfspagina aanmaken

Maak sowieso als eenpitter altijd een LinkedIn-bedrijfspagina aan. Het kost je ongeveer een kwartiertje en maakt je instant beter vindbaar. Zie het als een extra etalage waar mensen kennis met je kunnen maken. Op je bedrijfspagina beschrijf je, net als op je persoonlijke profiel, op een wervende manier je bedrijf en diensten. Natuurlijk met de zoektermen die jouw ideale klant ook gebruikt. Waardoor je niet alleen nog beter vindbaar wordt, maar ook meteen de mensen aanspreekt die je wilt aanspreken. In hun eigen woorden, waardoor ze meteen een klik met je voelen.

Professionele eerste indruk in je persoonlijke LinkedIn-profiel

Een LinkedIn-bedrijfspagina zorgt er ook voor dat jouw persoonlijke LinkedIn-profiel professioneler overkomt. Je wilt namelijk graag dat bij je werkervaringsblok je logo getoond wordt. Dat logo komt binnen via je bedrijfspagina. Je maakt namelijk een koppeling met je bedrijfspagina waardoor het logo wat je daar ingesteld hebt, op je persoonlijke profiel getoond wordt. Maar dan moet je natuurlijk wel een bedrijfspagina hebben en die koppeling maken.

Posten vanaf je persoonlijke LinkedIn-profiel of vanaf je LinkedIn-bedrijfspagina?

Op je persoonlijke LinkedIn-profiel heb je connecties en op je LinkedIn-bedrijfspagina kun je volgers krijgen. Als je berichten op je LinkedIn-bedrijfspagina post worden die getoond aan je volgers. En niet altijd alles aan iedereen, want ook bij deze berichten heb je te maken met het LinkedIn-algoritme.

Om het posten van berichten op je bedrijfspagina überhaupt nut te laten hebben zul je dus volgers moeten verzamelen. Maar dat kost tijd en moeite. Terwijl je nu al connecties op je persoonlijke LinkedIn-profiel hebt. Die de berichten die je daar post dus al te zien krijgen. Ook hier geldt dat je connecties niet altijd al jouw berichten in hun tijdlijn te zien krijgen, maar berichten via je persoonlijke profiel worden wel beter getoond dan via je bedrijfspagina. LinkedIn houdt namelijk van persoonlijk contact.

In de basis is mijn advies dus om berichten vanaf je persoonlijke LinkedIn-profiel in plaats van je LinkedIn-bedrijfspagina te posten.

Wanneer kies je dan wel voor posten vanaf je LinkedIn-bedrijfspagina?

Er zijn wel situaties waarin (ook) posten vanaf je bedrijfspagina wel nuttig is. Zo post ik mijn berichten eerst op mijn persoonlijke profiel en een halve dag later op mijn LinkedIn-bedrijfspagina. Ik wil namelijk vulling op mijn bedrijfspagina omdat ik daar ook af en toe vanaf adverteer en ik het dan raar vind als die verder leeg is. Ik post de content wel eerst op mijn persoonlijke profiel zodat LinkedIn het daar als originele content behandelt en die berichten het beste getoond worden. Maar ben je niet van plan om te gaan adverteren? Dan heeft posten op je bedrijfspagina weinig meerwaarde en kun je dit dus gerust achterwege laten.

Ik deel die berichten trouwens niet, maar post precies dezelfde tekst/video/afbeelding op beide pagina`s. Delen is namelijk niet gunstig op LinkedIn, want dat wordt als dubbele content gezien. Waardoor de berichten uiteindelijk slechter getoond worden en dat wil je natuurlijk niet. Wil je een bericht vanaf je bedrijfspagina of van iemand anders jouw persoonlijke netwerk insturen? Geef het dan een like of reageer er inhoudelijk op. Daarmee stuur je het ook je netwerk in, maar voorkom je dat LinkedIn het als duplicate content ziet.

Werk je samen met een aantal ondernemers of heb je werknemers? Dan kan het wel handig zijn om vanaf een bedrijfspagina te posten en vervolgens met je samenwerkingspartners of werknemers in de dagen daarna het bericht te liken of er op te reageren. Zo stuurt iedereen het bericht zijn netwerk in én beïnvloed je het algoritme positief. Dat gaat tenslotte ‘aan’ op likes en reacties waardoor het bericht in het algemeen weer beter getoond wordt aan je netwerk. Win-win dus.

Eens sparren over hoe jij content het slimst kunt inzetten om meer en fijnere klanten aan te trekken voor jouw bedrijf?

Plan dan een gratis strategiegesprek in via de link hieronder
Boek jouw gesprek nu!

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

28 september: Webinar
'Zonder stress aantrekkelijke LinkedIn-berichten schrijven'
 Weet voortaan precies hoe jij zonder gedoe en zonder stress goede LinkedIn-berichten schrijft die aantrekkelijk zijn voor jouw ideale klant!