Alle afbeeldingsformaten & tekstlengtes van LinkedIn bij elkaar – Link Je Klant

Alle afbeeldingsformaten & tekstlengtes van LinkedIn bij elkaar

Inmiddels kent LinkedIn al veel verschillende afbeeldingsformaten en kun je in het ene tekstvak meer tekens plaatsen dan in het andere. Tijd voor een handig lijstje, dacht ik zo!

Afbeeldingsformaten

Profielfoto

Minimaal 400 x 400 pixels en maximaal 20.000 x 20.000 pixels (maximaal 8 MB). Hoe groter, hoe mooier én scherper hij blijft als mensen je foto aanklikken om je eens goed te bekijken. Let op dat je geen bedrijfslogo, landschap, dierenfoto en een woord of zin in een afbeelding als profielfoto gebruikt, want dat is tegen de regels van LinkedIn.

Profiel-achtergrondafbeelding

1.584 x 396 pixels (4:1), maar niet zwaarder dan 4 MB. Let even op het stukje van je Introductieblok dat hier overheen valt, zorg dat daar dus geen belangrijke tekst staat of een raar stukje van je foto wegvalt.

Afbeelding bij statusupdate (tijdlijnbericht)

1.200 x 627 pixels

Blogheader (afbeelding boven de kop van je blog)

Hiervoor heb je twee opties:

  • 744 x 400 pixels
  • 600 x 500 pixels

Ik gebruik zelf de laatste. De afbeelding valt dan over de volledige breedte van de pagina. Als je de eerste gebruikt is de afbeelding ongeveer dezelfde breedte als de tekst. Kies wat je zelf het mooiste vindt. Wil je geen blogheader? Klik deze dan weg met het kruisje rechts bovenin (voordat je de afbeelding toevoegt). Zorg wel dat je ergens anders in je blog een afbeelding hebt, anders komt er geen afbeelding mee als je de link ergens deelt. Dat kost je kliks want een afbeelding trekt de aandacht.

Afbeeldingen in tekst blog

Houd hiervoor een breedte van 744 pixels aan. Dan zit je op dezelfde breedte als de tekst. De hoogte kun je zelf bepalen en laten afhangen van het type afbeelding.

Bedrijfspagina-logo

300 x 300 pixels, maximaal 2 MB.

Bedrijfspagina-achtergrondafbeelding

Aanbevolen formaat is 1.536 x 768 pixels.

Bedrijfspagina-berichtafbeelding

1.200 x 627 pixel

Sponsored content (advertentie in de vorm van bericht)

1.200 x 627 pixels, minimaal 200 pixels breed en maximaal 5 MB.

Let op

De afbeeldingen in dit blog heb ik gemaakt vanaf mijn PC. Deze kunnen op een telefoon of tablet in een ander formaat getoond worden. De genoemde pixelformaten zijn de door LinkedIn aanbevolen formaten en zorgen ervoor dat jouw content op alle apparaten het meest gunstig getoond wordt.

Tekstlengtes

Profiel

  • Voornaam: 20 tekens (inclusief spaties)
  • Achternaam: 40 tekens (inclusief spaties)
  • Meisjesnaam: 40 tekens (inclusief spaties)
  • Headline/ kopregel: 120 tekens (inclusief spaties)
  • Samenvatting: 2.000 tekens (inclusief spaties & Enters)
  • Aanbeveling: 3.000 tekens (inclusief spaties)
  • Vaardigheden: 80 tekens per vaardigheid (inclusief spaties)
  • Functie: 100 tekens (inclusief spaties)
  • Functie-omschrijving: 200-2.000 tekens (inclusief spaties)

Contactgegevens

  • Website-adres: 256 tekens (inclusief spaties)
  • Website-beschrijving: 30 tekens (inclusief spaties)
  • Aangepaste -profiel-URL: 5-30 tekens (aansluitend op ‘www.linkedin.com/in/’. Je kunt hier alleen letter en cijfers gebruiken.)
  • Telefoonnummer: 25 tekens (inclusief spaties)
  • Instand message (IM): 25 tekens (inclusief spaties)
  • Adres: 1.000 tekens (inclusief spaties)

Statusupdate (bericht op je tijdlijn)

1.300 tekens (inclusief spaties & Enters). Alleen de eerste ongeveer 200 tekens worden getoond voordat je de rest van het bericht moet ‘openvouwen’ om het te kunnen lezen. Het precieze aantal tekens is afhankelijk van de ‘padding’ rondom de verschillende letters en het apparaat waarop je kijkt.

Blog

  • Credit headerafbeelding: 250 tekens (inclusief spaties)
  • Kop: 100 tekens (inclusief spaties)
  • Bodytekst: 40.000 tekens (inclusief spaties)
  • Commentaar op blog: 1.250 tekens (inclusief spaties)

Bedrijfspagina

  • Bedrijfsnaam: 100 tekens
  • Bedrijfsbeschrijving/ About us: 2.000 tekens (inclusief spaties & Enters)
  • Bedrijfspagina-specialisatie: 256 tekens (inclusief spaties)
  • Statusupdate/ bedrijfsbericht: 700 tekens/ 250 tekens + link (inclusief spaties)

Groep

  • Discussietitel: 200 tekens (inclusief spaties)
  • Discussie-bodytekst: 2.000 tekens  (inclusief spaties)
  • Commentaar op discussie: 1.000 tekens (inclusief spaties)

 

Ik blijf deze tekst updaten en uitbreiden als ik nieuwe of extra informatie tegenkom. Ontdek je een fout? Wil je me die dan alsjeblieft weten via amanda@linkjeklant.nl? Zo kunnen we samen deze lijst zo compleet en kloppend mogelijk kunnen maken en houden. [8-5-2019 aangevuld]

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.