7 redenen om met LinkedIn-content te beginnen – Link Je Klant

7 redenen om met LinkedIn-content te beginnen

Content... Voor veel ondernemers een verschrikking en iets wat ze zo ver mogelijk voor zich uit schuiven. Want waarover moet je schrijven? Wat zet je er dan in? En hoe? Wie zit er nou op jouw ‘bla bla’ te wachten? Het antwoord is: jouw netwerk! Als je het slim doet, draagt content namelijk enorm bij aan het opbouwen van een gezond bedrijf. In dit blog geef ik je 7 redenen waarom jij vandaag nog met LinkedIn-content aan de slag moet gaan.

Reden # 1: Content leert je doelgroep iets

Met content kun je je doelgroep iets leren of ze ergens bewust van maken. Bijvoorbeeld een probleem dat ze hebben en wat de gevolgen zijn wanneer ze daar niks aan doen. Dan kost het ze tijd of geld. Dan hebben ze er stress van of kost het ze misschien wel slaap. Veel ondernemers zijn de hele dag druk met het blussen van brandjes en leggen daardoor niet direct een verband tussen iets wat niet goed gaat en de gevolgen daarvan. Door ze hier bewust van te maken en ze de eerste stappen te geven om het zelf op te kunnen lossen, zijn ze je dankbaar en stort je op hun emotionele bankrekening.

Reden # 2: Content maakt jou een thought leader

Als jij je kennis inzet door trends te zien en te verklaren aan je doelgroep word je vanzelf een thought leader. Door jouw analyse van die nieuwe ontwikkelingen met je netwerk te delen geef je je inzichten aan hen door en kunnen zij met behulp van jouw kennis eerder, sneller of makkelijker met die nieuwe ontwikkelingen aan de slag. Het maakt jou een ‘go-to’-person in jouw branche en zorgt dat jouw netwerk hun bedrijf kan laten groeien.

Reden # 3: Content bouwt een relatie met je doelgroep

Door content leert je netwerk je steeds beter kennen. Je vertelt wie je bent, wat je doet en voor wie. En natuurlijk wat met jou samenwerken je klanten oplevert. Door dit regelmatig, stelselmatig en in allerlei vormen te delen bouw je aan de Know-Like-Trust-factor. Je connecties leren je kennen, gaan je aardig vinden en vervolgens vertrouwen. En vanuit dat vertrouwen kun je naar een betaalde samenwerking toewerken.

Reden # 4: Content zorgt voor klantloyaliteit

Door klanten aanvullende informatie over hun product te geven bouw je aan klantloyaliteit. Geef bijvoorbeeld onderhoudsadvies of slimme hacks om meer uit hun aankoop te halen of er makkelijker of sneller mee te kunnen werken. Zo blijf je ze op een positieve manier continu aan je bedrijf binden.

Reden # 5: Content zorgt voor interactie met je klant

En interactie zorgt er niet alleen voor dat je leuke gesprekken met je netwerk hebt, maar vooral dat je jouw ideale klant, zijn problemen, zijn verlangens en zijn taalgebruik steeds beter leert kennen. En dat is enorm waardevol, want daardoor kun je jouw LinkedIn-content, maar ook je websiteteksten, e-mails etc verbeteren waardoor meer mensen er op ‘aan’ gaan en ook gaan reageren.

Reden # 6: Content verbetert je vindbaarheid

LinkedIn-berichten dragen sterk bij aan je vindbaarheid. Natuurlijk op LinkedIn zelf, want via de zoekfunctie kun je iedereens openbare LinkedIn-berichten doorzoeken. Maar ook in de zoekmachines, zoals Google. LinkedIn-content is daar namelijk ook zichtbaar en dus te doorzoeken. (Of wordt dat zeer binnenkort. LinkedIn rolt het gefaseerd uit.) Jouw berichten op LinkedIn zorgen er dus ook voor dat je beter scoort in Google.

Reden # 7: Content zorgt voor bedrijfsgroei

De 6 redenen hierboven zorgen er samen voor dat je bedrijf groeit. Want je bent beter zichtbaar voor potentiële klanten. En die zien snel en op een prettige manier of jullie bij elkaar passen en of jij de oplossing voor hun probleem hebt. En dus trek je meer klanten aan. En dat allemaal door goede content te plaatsen op LinkedIn.

GRATIS online training - Zonder stress aantrekkelijke LinkedIn-berichten schrijven

Schuif jij het schrijven berichten voor LinkedIn ook steeds voor je uit?  Omdat je niet weet waar je over moet schrijven?
Omdat je concullega`s alle goede onderwerpen al hebben ingepikt? Omdat je jezelf vindt een slechte schrijver vindt?

Dat is niet nodig!

Ook jij kunt goede berichten schrijven voor LinkedIn en daarmee potentiële klanten aantrekken. In deze gratis online training geef ik je mijn 10 beste tips om goede LinkedIn-content te schrijven. 
Doe je mee? Het kost je alleen een uur van je tijd.

Meld je nu aan voor dinsdag 12 mei of maandag 18 mei.

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Hieronder kun je op mijn blog reageren. In plaats van je mailadres achter te laten, maak je een koppeling met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Als je het blog waardevol vindt kun je het ook meteen met jouw LinkedIn netwerk delen. Schuif dan het knopje bij 'Share on activity feed' naar rechts.  'Sharing is caring' :-). Alvast bedankt!