7 manieren om met LinkedIn nieuwe klanten aan te trekken – Link Je Klant

7 manieren om met LinkedIn nieuwe klanten aan te trekken

Manier # 1: Ken je doelgroep

Door wie wil je ingehuurd worden? Met wie werk je het liefst samen? Wie kun jij het allerbeste helpen? Door je ideale klant zo concreet mogelijk te maken en te beschrijven krijg je voor jezelf superhelder waar ze mee worstelen, wat hun weerstanden en angsten zijn. Zo weet je ook precies waarop ze hun beslissing om wel of niet met jou in zee te gaan baseren.

Hoe concreter, hoe beter. Door je op een specifieke doelgroep te richten en je communicatie daar precies op af te stemmen komt je boodschap veel sterker binnen. Als je een algemene boodschap op een brede groep zonder een specifiek gemeenschappelijk probleem richt, voelt niemand zich echt aangesproken. Ze voelen de pijn niet en komen niet in de actiestand. Kiezen is gekozen worden.

Manier # 2: Post goede berichten

Interesseer je potentiële klant voor jouw diensten door het plaatsen van slimme content. Als je een uitgekiende mix van berichten met je netwerk deelt gaat men je zien als expert, ben je letterlijk in beeld en laat je zien welke resultaten jij voor je klanten behaalt.

Met deze berichten bereik je bovendien niet alleen je eigen netwerk, maar ben je, door de likes en reacties van je connecties, tot ver daarbuiten zichtbaar.

Manier # 3: Gebruik video

Tekstberichten zijn de makkelijkste berichtvorm op LinkedIn, maar hebben een nadeel. Omdat we woorden lezen en vervolgens interpreteren via ons persoonlijke referentiekader (of onze eigen roze bril/ slechte humeur) kan jouw boodschap heel anders binnenkomen dan je hem bedoeld had.

Met video gebeurt dat veel minder snel. Het is heel persoonlijk, we zien jou letterlijk praten en horen dus jouw uitspraak en intonatie. Zo raakt er minder van je boodschap ‘lost in translation’. Video doet het bovendien qua bereik ontzettend goed op LinkedIn.

Manier # 4: Benader je potentiële klanten direct

Natuurlijk zijn algemene berichten in je tijdlijn heel tijdsefficiënt, maar specifieke connecties (die passen in jouw plaatje van je ideale klant) af en toe een persoonlijk bericht sturen kan je relatie met hen enorm boosten. Stuur hen bijvoorbeeld eens een artikel dat perfect bij hun business aansluit of iets anders dat bij zijn of haar interesses past.

Manier # 5: Zoek ook naar partners

Zoek niet alleen naar potentiële klanten, maar ook naar samenwerkingspartners. Een samenwerkingspartner kan je business op verschillende manieren versterken. Door samen een completer pakket aan te bieden maak je jezelf interessanter voor je klanten (een gezamenlijk traject of aanvullende diensten: one-stop-shopping). Of je verwijst klanten aan elkaar door of iemand levert jou klanten aan, eventueel tegen een fee.

Manier # 6: Vraag om een referral

Vraag zowel je bestaande klanten als connecties waarmee je een goede band hebt af en toe om één of twee namen van mensen uit hun netwerk die jij zou moeten benaderen. Bedenk dat jij, ook al zijn ze supertevreden over je, voor hen niet altijd prioriteit nummer 1 bent. Ze hebben tenslotte ook hun eigen bedrijf te runnen. Maar meestal wilen ze je graag aan nieuwe klanten helpen, dus als jij af en toe vraagt “Wie uit jouw netwerk zou ik eens moeten bellen?”, dan krijg je vaak een positieve reactie.

Manier # 7: Volg op

Mensen geven op LinkedIn continue kleine koopsignalen af. Iemand die je persoonlijke LinkedIn-profiel bezoekt is geïnteresseerd in jou. Iemand die een bericht liket of erop reageert vindt je content interessant. Doe daar iets mee, vooral als je ziet dat dezelfde persoon regelmatig langskomt.

Op dinsdag 17 september, woensdag 18 september en donderdag 19 september geef ik een live webinar over je persoonlijke LinkedIn-profiel en hoe je die zo inricht dat je er potentiële klanten mee aantrekt? Meld je dan aan via https://link-je-klant.webinargeek.com/webinar-profiel en doe mee! Je enige investering is je tijd (ongeveer een uur).

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Hieronder kun je op mijn blog reageren. In plaats van je mailadres achter te laten, maak je een koppeling met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Als je het blog waardevol vindt kun je het ook meteen met jouw LinkedIn netwerk delen. Schuif dan het knopje bij 'Share on activity feed' naar rechts.  'Sharing is caring' :-). Alvast bedankt!

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.