7 Goede LinkedIn-voornemens om 2020 sterk te starten – Link Je Klant

7 Goede LinkedIn-voornemens om 2020 sterk te starten

Januari is hét moment om goede voornemens te bepalen en ermee aan de slag te gaan. Maar hoe zorg je nou dat je die goede voornemens ook haalt? Nou, door er een plan aan te hangen. In dit blog geef ik je 7 tips voor goede voornemens om meer uit jouw LinkedIn-marketing te halen én vertel ik je hoe je dat aanpakt.

Tip 1: Gebruik slimme zoekwoorden in je profiel

Door zoektermen slim in je persoonlijke LinkedIn-profiel te verwerken, vergroot je de kans dat je door jouw ideale klant gevonden wordt. Door te ontdekken waar die op zoekt en juist die woorden in je teksten te gebruiken kom jij bovenaan in hun zoekresultaten. Zo is de kans groot dat ze jouw profiel gaan bekijken en contact opnemen. Zorg er wel voor dat je teksten boven alles lekker leesbaar blijven. Anders wordt je wel gevonden, maar haakt iemand vervolgens helemaal af op je profiel en schiet je nog je doel voorbij.

Tip 2: Gebruik slimme zoektermen in je berichten

Trefwoorden slim toepassen is niet alleen verstandig voor je persoonlijke LinkedIn-profiel, maar wordt ook steeds belangrijker in je berichten. Je kunt namelijk met de zoekfunctie van LinkedIn alles op LinkedIn doorzoeken, dus ook content. Ook hier geldt dus dat je de zoektermen die je klant gebruikt slim moet laten terugkomen in je berichten. Zo maak je de kans dat een potentiële klant jouw berichten leest (en dus op die manier kennis met je maakt) het grootst.

Tip 3: Post op het goede moment

Ook al wordt LinkedIn steeds meer mobiel gebruikt, het is nog steeds een medium dat vooral tijdens werkdagen bekeken wordt. Volgens onderzoek van Coosto* onder Nederlandse LinkedIn-gebruikers en -berichten vindt de meeste interactie plaats op dinsdag, woensdag en donderdag. Qua tijden kijkt men vooral tussen 9.00 uur en 22.00 uur met pieken om 10.00 uur en 19.00 uur. Net daarvoor posten geeft je een grotere kans om gezien te worden.

Tip 4: Gebruik hashtags

Hashtags zijn een superleuke manier om jouw content ook buiten je eigen netwerk zichtbaar te maken. Als je ‘gewoon’ iets post, wordt dat getoond aan je connecties. Als zij je bericht liken of er op reageren, dan wordt het ook in hun netwerk getoond. Door hashtags aan je bericht toe te voegen kom je ook vanzelf langs in de tijdlijnen van mensen die die hashtag volgen. Ook als je helemaal niet gelinkt bent. Zo kun je dus nieuwe potentiële klanten aanboren.

Tip 5: Nodig persoonlijk uit

Ik kan het niet vaak genoeg roepen! Stuur iemand altijd een persoonlijke uitnodiging. Dit is, in ieder geval onbewust, de aftrap van jullie relatie en geeft iemand een eerste indruk van wie je bent en hoe je opereert. Bovendien is het de start van jullie privéchat op LinkedIn. Dus als je daarin vermeldt waar en wanneer jullie elkaar ontmoet hebben etc, kun je dat zelf ook altijd terugvinden. Superhandig! En ja, via de LinkedIn-app kan het ook, dus dat is geen excuus.

Tip 6: Bouw gericht aan je netwerk

Je netwerk hoeft niet perse heel groot te zijn om je wat op te leveren, maar een beetje massa helpt je wel om een groter tweedegraads netwerk aan te kunnen boren. Je tweedegraads netwerk zijn de connecties van jouw connecties, dus daar kun je warm geïntroduceerd worden. Bouw bewust aan je netwerk door zowel direct potentiële klanten als mogelijke ‘aanleveranciers’ uit te nodigen. Mensen met jouw ideale klant in hun netwerk die enthousiaste ambassadeurs voor jouw bedrijf zijn kunnen je soms meer klanten opleveren dan jij zelf met je marketing binnen kunt halen.

Tip 7: Wees actief

Je kunt nog zo`n perfect persoonlijk LinkedIn-profiel hebben en regelmatig waardevolle content posten. Als je dit niet combineert met verder ook actief zijn op LinkedIn zullen je resultaten tegenvallen. Je profiel maakt je goed vindbaar en zorgt voor een goede eerste indruk en met je berichten bouw je aan extra zichtbaarheid en je expertstatus. Maar door daarnaast ook je netwerk actief te onderhouden door je tijdlijn dagelijks door te nemen, op berichten te reageren, vragen uit je netwerk of in groepen te beantwoorden bouw je aan je gunfactor. Je bent niet alleen zichtbaar als expert, maar ook benaderbaar als mens. En dat maakt het verschil.

Ik wens je een fantastisch 2020!

* https://www.coosto.com/nl/blogs/wat-zijn-2019-de-beste-tijdstippen-om-te-posten-op-social-media

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Hieronder kun je op mijn blog reageren. In plaats van je mailadres achter te laten, maak je een koppeling met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Als je het blog waardevol vindt kun je het ook meteen met jouw LinkedIn netwerk delen. Schuif dan het knopje bij 'Share on activity feed' naar rechts.  'Sharing is caring' :-). Alvast bedankt!