5 stappen waarmee jij van je LinkedIn-strategie een succes maakt – Link Je Klant

5 stappen waarmee jij van je LinkedIn-strategie een succes maakt

zo maak je een succes van jouw linkedin-strategie

De grootste reden dat jouw grootse idee geen groot succes wordt? Omdat je je plan niet consequent uitvoert. Of het nu gaat om de sportschool, vroeger naar bed gaan, gezonder eten of je zakelijke plannen. Veel van die goede voornemens sneuvelen omdat we ze uitstellen, er op dat moment geen zin in hebben, de stappen niet kunnen overzien of ze te spannend vinden. Herken je er al een paar? Ik wel hoor. Vooral dat uitstellen. Daar ben ik heel goed in… Maar dat brengt je niet waar je wilt komen. Maar wat dan wel? In dit blog geef ik je 5 stappen die jou helpen je plannen (en dan je LinkedIn-strategie in het bijzonder) wél uit te voeren en dus het resultaat te halen dat je wilt.

Stap 1: maak je plan zo concreet mogelijk

Veel plannen verdwijnen in een la omdat ze niet concreet genoeg zijn. Je hebt de individuele stappen niet ‘klein’ genoeg gemaakt, waardoor het meer een visie dan een stappenplan is. En juist een stappenplan dat je kunt afvinken nodigt veel meer uit tot actie dan een visie van hoe iets moet worden, zonder de bijhorende stappen.

Het lijkt overdreven, maar hak je grote doelen en acties op in concrete, behapbare actiepunten, zoals:

  • Bekijk elke dag wie jouw profiel heeft bekeken en bekijk hun profiel terug
  • Stuur elke dag een connectie die je al een tijd niet gesproken hebt een privébericht
  • Nodig elke dag iemand uit om met je te linken

Wat mij enorm heeft geholpen is om er een weekschema van te maken. Dus eens schema waarin ik voor elke dag van de week mijn actiepunten zie en kan afvinken.

Stap 2: plan het in je agenda

Voorzie je complete plan van een deadline en ga vervolgens terugplannen. Bedenk per onderdeel hoeveel tijd je er aan kwijt denkt te zijn en verdubbel dat voor de zekerheid. In de praktijk kost iets vaak meer tijd dan je denkt. Nu houd je misschien tijd over, maar dat is fijner dan tijd tekort komen. Die tijd die je overhoudt kun je altijd wel weer ergens aan besteden, toch?

Plan vervolgens de acties in je agenda. Blok tijd en noteer welke acties je in dat tijdsblok gaat uitvoeren. Liefst op zo`n manier dat je ze ook lekker kunt afvinken. Dat afvinken geeft je namelijk een geluksgevoel :-).

Stap 3: maak het makkelijk voor jezelf

Als de stappen in je LinkedIn-strategie nou niet het hoogtepunt van je dag zijn (hoewel ik me dat nauwelijks voor kan stellen ;-)), begin er dan juist je dag mee. Of, zoals Brain Tracy zegt, “Eat that frog.” Als je je dag begint met de klus waar je het meest tegenop ziet, valt alles daarna mee. En bovendien ben je er dan voor de rest van de dag vanaf.

Een andere manier om het jezelf makkelijk te maken is om de websites die jij nodig hebt om je actiestappen uit te voeren, automatisch te laten openen als jij je internetbrowser aanklikt. Zo heb je meteen de juiste pagina voor je neus en maak je de kans dat je de actie oppakt groter.

Wat mij ook ontzettend helpt is om me zo min mogelijk te laten storen. Ik heb zoveel mogelijk notificaties uitgezet. Op mijn telefoon, maar ook van mijn mail en websites die ik open heb staan. Zo houd je makkelijker de focus op je taak.

Stap 4: wees niet te hard voor jezelf

We hebben allemaal wel eens periodes dat het even niet lukt. Of je nu heel druk bent waardoor je actiepunten erbij in schieten of je er juist even de energie niet voor op kunt brengen. Wees lief voor jezelf. Dat is echt niet meteen een ramp. Maar gooi niet je hele plan overboord, alleen omdat je het een tijdje niet of minder hebt toegepast. Ga gewoon verder waar je was gebleven.

Stap 5: vier je successen

Het afvinken van een taak geeft je al een geluksgevoel, maar vergeet ook niet om bewust je successen te vieren. Een leuk gesprek, positieve reacties op je blog of content en natuurlijk die nieuwe klant. Je hoeft heus niet elke keer taart te bestellen, maar sta er wel even bij stil. Het is jouw succes, jij hebt dat bereikt en daar mag je trots op zijn!

GRATIS LIVE WEBINAR: In 6 stappen een LinkedIn-strategie die je klanten oplevert

Heb je nog geen LinkedIn-plan of is nog niet (helemaal) klaar? Wil je leren welke 6 stappen jij moet zetten om een sterk én werkbaar LinkedIn-plan te schrijven? Een plan dat er voor zorgt dat je beter wordt gevonden door potentiële klanten, dat je netwerk je aanbeveelt? Waardoor je makkelijker aan klanten komt zonder jezelf op te hoeven dringen? Meld je dan aan voor mijn webinar op maandag 26 of woensdag 28 oktober. Het kost je alleen een uur van je tijd.

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl