5 plekken waar je contentideeën vindt voor jouw LinkedIn-marketing – Link Je Klant

5 plekken waar je contentideeën vindt voor jouw LinkedIn-marketing

Je wilt zichtbaar en goed vindbaar zijn voor potentiële klanten en dus berichten plaatsen op LinkedIn. Goed plan! Maar zomaar berichten plaatsen is niet genoeg. Ze moeten waardevol zijn voor je doelgroep. Alleen dan krijg je een goed bereik. Het LinkedIn-algoritme beloont namelijk berichten waar op gereageerd wordt met likes en reacties. Roept jouw bericht die betrokkenheid niet op? Dan blijf je hangen in een klein testgroepje. Waardevolle content draagt ook bij aan je expertstatus en de Know-Like-Trust-factor die je opbouwt bij je ideale klant, terwijl content die niet aanslaat afbreuk doet aan je imago.

Maar waar kun je het nou elke keer weer over hebben? Zonder dat je enorm in herhaling valt. Of het gevoel hebt dat je zit te leuren. In dit blog geef ik je 5 tips voor plekken om ideeen op te doen voor sterke en afwisselende LinkedIn-content.

Plek # 1: je (verkoop-)gesprekken

Tijdens gesprekken met potentiële klanten haal je, als het goed is, een bak met informatie boven tafel. Waar worstelt diegene precies mee? Wat vinden ze moeilijk aan, in mijn geval, LinkedIn? Wat zouden ze ermee willen bereiken? Maar ook; welke vragen stelt diegene jou? Over je aanbod. Over je werkwijze. Wat hij of zij kan verwachten. Dit kan tijdens een formeel verkoopgesprek zijn, maar ook tijdens een netwerkbijeenkomst. Ik vraag altijd of mensen actief zijn op LinkedIn, wat ze ermee doen en wat ze er lastig aan vinden. Dat levert niet alleen een leuk gesprek op waarin ik ze vaak meteen wat praktische tips kan geven, maar ook inspiratie voor berichten en blogs.

Plek # 2: LinkedIn- en Facebookgroepen

Uit LinkedIn- of Facebookgroepen waar jouw doelgroep lid van is kun je dit soort informatie ook halen. Er worden vaak hele basale vragen gesteld waar jij, vanwege de vloek van kennis*, niet eens aan denkt. Maar waar jouw potentiële klant wel tegen aanloopt. Of wat hem weerhoudt om contact met je op te nemen. Door daarover te schrijven neem je die bezwaren al weg.

Plek # 3: websites als managementboek.nl

Websites als managementboek.nl hebben lijstjes met de meest populaire boeken van dat moment. Ook binnen rubrieken (dus onderwerp) kun je sorteren op bestsellers en zo de boeken inzien die binnen dat onderwerp het populairst zijn. Dat zijn dus onderwerpen waar je doelgroep mee bezig is en meer over wil weten. Daar kun jij op inspelen met je berichten.

Plek # 4: fora

Fora zijn niet meer zo populair als vroeger, maar toch zijn er, vooral als je je op startende ZZP`ers richt, nog een aantal die interessant kunnen zijn. Bijvoorbeeld zzp-forum.nl en tweakers.net. Ook kun je uit de vragen die hier worden gesteld legio ideeën opdoen waar jij over kunt schrijven.

Plek # 5: je Amerikaanse concullega`s

Niet zo leuk, maar wel de realiteit. Wij lopen in Nederland altijd een beetje achter op Amerika. Maar dat betekent ook dat je, door Amerikaanse experts op jouw vakgebied te volgen, die ontwikkelingen aan kunt zien komen voordat ze hier echt voet aan de grond krijgen. Door daar al over te gaan posten laat je niet alleen zien dat je je kennis goed bijhoudt en echt een expert bent, maar kun je ook al vragen voorzien. De vragen die jouw leads gaan stellen worden nu al in de VS gesteld. Houd ze bij en denk vast na over hoe jij deze nieuwe ontwikkelingen hier kunt inzetten.

* Vloek van kennis: Als je iets weet, kun je je niet meer voorstellen hoe het was toen je het niet wist. We vergeten dat wij jaren aan deze kennis gebouwd hebben. Je gaat er onbewust van uit dat wat jij weet algemene kennis is en dat iedereen dat wel weet.

PS: Nog een pro-tip; maak in bijvoorbeeld Evernote een bord aan waar je ideeën voor content kunt bewaren en verzamelen. Zo houd je het overzichtelijk en heb je het altijd bij de hand, want Evernote is er ook voor op je mobiel. Handig voor onderweg. Voor onderweg raad ik je ook de app Braintoss van harte aan. Daarop kun je ideeën inspreken en die stuurt Braintoss dan automatisch naar je mail.

Eens samen sparren waar voor jouw bedrijf winst valt te behalen met LinkedIn?
Meld je dan aan voor een gratis LinkedIn Power Talk van 30 minuten.
Plan hieronder zelf je afspraak in:

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

  • a couple of months ago
Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


22 t/m 26 juli GRATIS CHALLENGE:
leer met gemak Knallende LinkedIn-Content schrijven