5 plekken om leads voor je bedrijf te vinden – Link Je Klant

5 plekken om leads voor je bedrijf te vinden

LinkedIn is een fantastische plek om leads te vinden, maar zeker niet de enige. En zonder leads geen nieuwe klanten en dus geen omzet. Een regelmatige aanwas van kwalitatief goede leads is dus cruciaal voor je bedrijf. Maar soms niet zo makkelijk als het klinkt. Daarom geef ik je in dit blog 5 plekken cadeau waar je leads kunt vinden.

Beurzen en netwerkbijeenkomsten

Om succesvol leads te vinden hoef je niet perse zelf met een stand op een beurs te gaan staan. Of jouw leads nu de standhouders zijn of juist je mede-bezoekers, op een beurs of tijdens netwerkbijeenkomsten raak je makkelijk met elkaar in gesprek. Want daar kom je voor. Vind je het toch lastig om iemand aan te spreken? Begin dan eens in de rij voor de koffie of het buffet, daar start je altijd makkelijk een praatje.

Door je bezoek goed voor te bereiden (welke bedrijven staan er/ wie staat er op de bezoekerslijst) behaal je een maximaal resultaat. Je kunt zelfs vooraf al afspraken proberen te plannen met de mensen die je in ieder geval wilt spreken. Dan weet je zeker dat ze ook tijd voor je hebben.

Maximaal resultaat behaal je niet door visitekaartjes te strooien. Ga ook op beurzen of netwerkbijeenkomsten voor een duurzame relatie. Ga in gesprek; laat de ander vertellen en stel vooral veel vragen.

Tijdens dit soort evenementen kun je makkelijk en snel veel informatie vergaren over de problemen waar je doelgroep mee worstelt en of jouw aanbod daar wel op aansluit. Degenen die echt getriggerd worden door jouw vragen geven vanzelf koopsignalen af en daar kun je dan een vervolgafspraak mee plannen. Pas als die wederzijdse interesse er is, wissel je visitekaartjes uit.

In je pijplijn

In jouw pijplijn zitten gegarandeerd leads die je ooit gesproken hebt, maar toen nog geen klant geworden zijn. Vergeet die vooral niet en spreek ze weer eens aan. Dit hoeft niet meteen een salespitch te zijn. Ik steek dit zelf liever in vanuit menselijke interesse. Door weer in gesprek te raken, kom je vanzelf weer op jullie zakelijke relatie en dus op een mogelijke samenwerking.

Vacaturewebsites

Dit lijkt niet vanzelfsprekend, maar soms kun je prachtige leads halen uit vacaturewebsites. Verkoop jij bijvoorbeeld ICT-technologie of software? Kijk dan naar bedrijven die op zoek zijn naar IT-personeel. Idem voor marketingoplossingen, zoek dan naar bedrijven die marketing- of communicatie-vacatures open hebben staan. Tijdens groei of wisselingen staan bedrijven vaak meer open voor het aanschaffen van producten of diensten die hun leven makkelijker kunnen maken.

Ikzelf kijk wel eens naar bedrijven die juist veel vacatures vanaf MBO+-niveau open hebben staan. Dat zijn voor mij potentiële klanten om LinkedIn Recruiter-trainingen te geven.

Samenwerkingspartners

Als je dezelfde doelgroep hebt als een andere ondernemer, maar jullie zitten elkaar niet in de weg, dan kun je ook leads uitwisselen of aan elkaar doorverwijzen als die ander beter bij de hulpvraag past. Een andere optie is om met affiliates te gaan werken. Als iemand dan een lead bij jou aanbrengt, betaal je hem of haar daar een fee voor.

LinkedIn

Natuurlijk kun je binnen LinkedIn ook op verschillende manieren aan leads komen. Via de zoekoptie kun je persoonlijke profielen vinden van mensen die passen binnen jouw plaatje van je ideale klant.

Maar denk ook eens aan het netwerk van je connecties. Als een connectie perfect in jouw plaatje van je gewenste klant past, is de kans vrij groot dat hij nog meer mensen kent die goed bij jou passen. Heb je dus een nieuwe connectie? Check dan altijd ook hun netwerk.

Datzelfde geldt voor groepen. Check altijd in welke LinkedIn-groepen die ideale klant zit. Dikke kans dat daar nog meer voor jou ideale klanten inzitten.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Meedoen aan één van mijn LinkedIn-Content-Schrijf-sessies? Klik hiernaast voor alle info en om je aan te melden!