5 manieren om je bedrijf zichtbaarder te maken met LinkedIn zonder ervoor te betalen – Link Je Klant

5 manieren om je bedrijf zichtbaarder te maken met LinkedIn zonder ervoor te betalen

Hoewel adverteren heel zinvol kan zijn is het leven al duur genoeg. Dus als het niet hoeft, houden we ons geld liever in de zak, toch? In dit blog geef ik je 5 tips om, zonder te betalen, je bedrijf zichtbaarder te maken op LinkedIn.

Tip # 1: zorg dat je profiel staat als een huis

Jouw profiel is de basis. Als die staat als een huis zorgt je profiel ervoor dat:

  1. Je goed wordt gevonden
  2. Je een perfecte eerste indruk maakt
  3. Je potentiële klanten overhaalt om contact met je op te nemen

Zorg dus dat je tijd en moeite stopt in het optimaliseren van je profiel. Dat betekent een goede profielfoto, een triggerende headline en een samenvatting die, door slim gebruik te maken van de trefwoorden die jouw doelgroep gebruikt, zorgt dat jij beter gevonden wordt. En niet alleen via LinkedIn, maar ook in Google, want zowel de inhoud van je profiel als de teksten uit je blogs en statusupdates worden hierin meegenomen.

Tip # 2: laat je expertise zien met blogs

Bloggen is echt een topmanier om bereik buiten je eigen netwerk te krijgen. Door kennis te delen (je moet natuurlijk wel echt waardevolle info delen) laat je zien dat je een expert bent. Mensen liken en delen je verhaal dan graag, want dat straalt ook op hen af. Het voordeel voor jou is dat:

  1. Je blog tot ver buiten je eigen netwerk verspreid wordt, want iedereen die hem liket of erop reageert zorgt ervoor dat je blog ook aan zijn of haar volledige netwerk getoond wordt.
  2. Je bij al die mensen die je blog zien als expert overkomt.

Tip # 3: zorg voor betrokken lezers door regelmatig updates te plaatsen

Uit het oog is uit het hart. Zorg er dus voor dat je regelmatig langskomt. Vooral als ZP-er ben jij je bedrijf en is het dus belangrijk dat jij regelmatig langskomt in de tijdlijnen van je netwerk. Jouw netwerk kent je en vindt je al aardig, dus je onderhoudt dit snel en gemakkelijk door gewoon regelmatig aanwezig te zijn. Natuurlijk wel met interessante content, anders is de liefde snel over.

Streef naar minimaal 2 tot 3 updates per week, maar elke werkdag mag natuurlijk ook. Let er wel op dat je niet al je kruit op 1 dag verschiet en dan de rest van de week onzichtbaar bent. Om dit te voorkomen kun je je berichten inplannen, bijvoorbeeld via Buffer.

Tip # 4: bekijk wie je berichten liket en erop reageert en volg dit op

Je kunt van zowel je statusupdates als je blogs zien wie er op gereageerd heeft. Kijk dat regelmatig even door. Plan er desnoods een vast moment in de week voor in. Dit is namelijk een bron van potentiële leads. Door die personen aandacht te geven door bijvoorbeeld hun profiel te bezoeken, ze uit te nodigen als connectie en in de watten te leggen, begin je al te bouwen aan een mogelijke klantrelatie. Bovendien bekijken ze je bericht waarschijnlijk nog een keer >>> meer zichtbaarheid.

Terugreageren op een reactie op je statusupdate of blog is sowieso een must. Al zeg je maar even dank je wel op een compliment. De gever voelt zich gehoord (primaire levensbehoefte, dus is fijn) en je geeft je bericht tegelijkertijd een extra boost omdat LinkedIn berichten met interactie beter toont.

Tip # 5: maak een Bedrijfspagina

Een Bedrijfspagina is ook een mooie manier om extra zichtbaarheid te creëren. Sommige mensen linken liever niet met iemand die ze niet kennen en de drempel om een Bedrijfspagina te volgen is dan lager. De sleutel is wel, net als bij berichten via je eigen profiel, dat je interessante content moet delen en dus waarde moet bieden aan je volgers.

Maar je hoeft echt niet alles dubbelop te bedenken. Een gedeelte van de berichten die je op je Bedrijfspagina zet kun je ook prima delen op je eigen profiel en andersom. Dit is ook een mooie manier om meer volgers te verzamelen. En heb je medewerkers? Vraag hen dan ook de berichten van je Bedrijfspagina te delen. Zo heb je met weinig moeite snel een groot bereik!

Eens sparren over hoe jij aan de zichtbaarheid van jouw bedrijf op LinkedIn kan werken? Plan een gratis LinkedIn Power Talk in van 30 minuten

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@linkjeklant.nl.

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.