5 fouten die jij ook maakt in je LinkedIn-profiel – Link Je Klant

5 fouten die jij ook maakt in je LinkedIn-profiel

Je LinkedIn-profiel is echt de basis van je LinkedIn-marketing. Wat je verder ook doet, iemand die door een bericht van jou of een reactie van jou op een bericht van iemand anders getriggerd is, gaat op een gegeven moment op je profiel kijken. En dan? Bevestigt de inhoud van jouw profiel dan je verhaal? En neemt de lezer de actie die jij graag wilt? Of sla je de plank compleet mis en gaat diegene een deurtje verder? In dit blog lees je over de 5 fouten die ondernemers het meeste maken en vertel ik je natuurlijk ook hoe je ze kunt voorkomen.

Fout # 1: je kiest niet

Niet kiezen betekent niet gekozen worden. Als een potentiële klant jouw LinkedIn-profiel leest en niets in jouw teksten sluit aan bij haar belevingswereld, bij haar problemen. Wat denk je dan dat er gebeurt? Dan voelt die potentiële klant geen klik, geen emotie, geen drive om actie te ondernemen. Zorg er dus voor dat je weet wie jouw ideale klant is en waar die precies mee worstelt. En spreek die vervolgens in hun eigen woorden aan in je profielteksten. Dan krijg je een klik, ontstaat er emotie en komt er dus actie in de taxi.

Fout # 2: ik zie niet dat je ondernemer bent

Als ik jouw kopregel ergens tegenkom, moet mij meteen duidelijk zijn dat jij ondernemer bent en waarvoor ik jou kan inhuren. Als dit niet duidelijk is wordt je gewoon keihard overgeslagen. Niet omdat ze je niet leuk of aardig vinden, maar omdat ze op zoek zijn naar een coach/ trainer/ VA/ tekstschrijver en die willen inhuren en vooral niet in dienst willen nemen. Veruit de meeste mensen op LinkedIn zijn in loondienst, dus dat is een beetje de standaard. Zorg dus dat uit jouw LinkedIn-profiel (en vooral je kopregel!) meteen overduidelijk wordt dat je voor jezelf werkt en waar je mee helpt.

Fout # 3: je laat niet zien wat je oplevert

Eigenlijk is de beslissing om jou in te huren heel simpel. Als jij hard kunt maken dat je meer oplevert dan je kost, hoeft je potentiële klant echt niet lang na te denken of hij wel of niet met je in zee wil. Als het vertrouwen er is, is het een ‘done deal’. Maar teveel ondernemers maken niet helder wat zij hun klanten opleveren. Wat verandert er nou ten goede wanneer jij ze geholpen hebt? Hoe werd hun leven fijner, makkelijker, beter? Vraag dit aan je tevreden klanten en verwerk hun eigen woorden in je profielteksten!

Fout # 4: je gebruikt je eigen (vak-) taal in plaats van de taal van je klant

Eén van de moeilijkste dingen aan marketing is dat je je moet verplaatsen in je klant. We denken vaak wel te weten waar die mee worstelt (en meestal klopt dat in grote lijnen ook wel), maar is de bewoording het net niet. En dat maakt weer het verschil tussen een klik voelen, emotie oproepen en actie in de taxi en … niks. Maak alsjeblieft lijsten van hoe jouw klant haar probleem beschrijft. Van hoe ze haar gewenste situatie beschrijft. Van hoe ze jouw dienstverlening beschrijft! En gebruik díe woorden in je profielteksten en niet jouw eigen taal of zelfs vaktermen. Dikke kans dat jouw klant het niet heeft over ‘afslanken’ maar over ‘afvallen’ of ‘een paar kilo verliezen’. Of over ‘klanten’ in plaats van ‘leads’. Of over ‘vage klachten’ en ‘steeds zo moe’ in plaats van ‘weer in mijn kracht komen’.

Fout # 5: je zichtbaarheidsinstellingen kloppen niet

Hopelijk is dit voor jou goed ingesteld, maar ik kom nog te vaak ondernemers tegen die (delen van) hun profiel afgeschermd hebben. Soms hun achternaam of profielfoto, maar ook wel hun hele profiel. En je snapt vast al dat het weinig zin heeft om je profiel alleen zichtbaar te laten zijn voor connecties. Vooral wanneer je LinkedIn wilt gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken. En dat alleen de beginletter van je achternaam of een profiel zonder profielfoto nou niet de betrouwbaarheid uitstraalt die je wilt. Neem dus echt NU meteen de tijd om dit te checken door naar je profiel te gaan, daar op ‘Openbare profiel en URL checken’ te klikken (rechts bovenaan de pagina) en je instellingen na te lopen. Wat mij betreft de snelste winst die je vandaag kunt pakken.

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

25-29 januari 2021:
'Moeiteloos Aantrekkelijke LinkedIn-berichten Schrijven-challenge'
  Leer in 5 dagen wervende LinkedIn-berichten schrijven!