3 tips om meer bezoekers op je LinkedIn-profiel te krijgen – Link Je Klant

3 tips om meer bezoekers op je LinkedIn-profiel te krijgen

Je LinkedIn-profiel is een soort mini-website waar een potentiële klant een eerste indruk van je krijgt. En omdat LinkedIn-profielen ontzettend goed getoond worden door Google is het zeker de moeite waard die goed te vullen. Je maakt jezelf hiermee extra goed vindbaar. Als je je profiel slim inricht, herkent je ideale klant zich in je verhalen en komt in actie; zich ergens voor aanmelden, iets downloaden of een afspraak maken. Maar hoe krijg je nou mensen naar je profiel? En het liefst nog mensen die passen in jouw plaatje van je ideale klant? Dat lees je in dit blog!

Insteek # 1: Zorg dat je goed vindbaar bent

Zowel de inhoud van je persoonlijke LinkedIn-profiel als je LinkedIn-berichten worden goed geïndexeerd door Google. Het is dus de moeite waard om hier tijd en moeite in te steken. Jezelf goed vindbaar maken op LinkedIn kun je op een aantal manieren doen.

Tip # 1: Zorg dat je LinkedIn-profiel goed vindbaar is

De zoekfunctie van LinkedIn is fantastisch en wordt dagelijks door miljoenen mensen gebruikt om informatie te zoeken over allerlei onderwerpen, maar ook te zoeken naar personen. Soms concreet op iemands naam, maar ook vaak op een onderwerp of vaardigheid. Staat die zoekterm in jouw profiel? Dan kom jij naar voren in de zoekresultaten.

Zorg dus dat je weet welke zoektermen jouw ideale klant gebruikt wanneer ze hulp zoeken bij de problemen die jij voor ze oplost. En verwerk die vervolgens in je profielteksten. Dat hoeft trouwens niet perse in je kopregel en samenvatting. Ook de rest van je profiel wordt doorzocht. Sterker nog, als een zoekterm in je Vaardigheden staat, wordt je beter getoond dan wanneer dit een ‘los’ woord is in je tekst.

Vergeet niet om ook de teksten van je LinkedIn-bedrijfspagina ook onder handen te nemen, want daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde. Voeg ook in je ‘Overzicht’-tekst die zoektermen toe, maar schrijf in de basis een prettig leesbare tekst. Een tekst die goed gevonden, maar vervolgens niet gelezen wordt schiet zijn doel nogal voorbij.

Check ook vooral even de privacy-instellingen van je profiel via ‘Instellingen & Privacy’ en dan ‘Uw openbare profiel bewerken’. Zonde als je veel tijd en moeite in de inhoud hebt gestopt en je profiel door je instellingen niet (volledig) zichtbaar is, toch?

Tip # 2: Zorgt dat je content goed vindbaar is

Gebruik ook in je content de woorden waar jouw ideale klant op zoekt, maar let ook hier weer op de leesbaarheid van je berichten. Die moet altijd voorop staan. Herhaal bijvoorbeeld niet 6 x hetzelfde woord in 3 zinnen. Dat is totaal nutteloos en zorgt ervoor dat lezers afhaken. Terwijl je juist wilt dat ze je berichten lezen, jou zo beter leren kennen en een klik met je krijgen. Die klik zorgt namelijk ook voor meer bereik, want mensen gaan dan op je post reageren.

Gebruik ook hashtags in je berichten. Stop er maximaal 2 a 3 in je tekst zelf (anders wordt je bericht weer slecht leesbaar), maar voeg er gerust nog een aantal toe onderaan je bericht. Mensen die die hashtag volgen krijgen jouw bericht dan in hun tijdlijn te zien, ook als jullie niet gelinkt zijn. Vinden ze het interessant? Dan gaan ze vaak weer je profiel bekijken.

Insteek # 2: zorg dat je goed zichtbaar bent

Goed vindbaar zijn maakt je als vanzelf al beter zichtbaar, maar door de volgende tip op te pakken maak jij jezelf nog zichtbaarder voor potentiële klanten. Hiermee maak je jezelf bekender, bouw je aan je expertstatus en ben je top-of-mind op het moment dat ze met hun probleem aan de slag willen.

Tip # 3: post berichten op LinkedIn

Berichten posten op LinkedIn is een superfijne en makkelijke manier om jezelf beter zichtbaar te maken. Vooral wanneer je berichten goed aansluiten bij wat jouw ideale klant wil weten, wat hij ervaart, waar hij tegen aanloopt etc, ga je er reacties op krijgen. En die reacties zorgen ervoor dat jouw bericht niet alleen binnen je eigen netwerk zichtbaar is, maar ook (ver) daarbuiten. En lezers buiten je eigen netwerk die je bericht interessant vinden, gaan geheid op je profiel kijken om meer over je te weten te komen. Bingo!

Zorg er wel voor dat je regelmatig iets post. Uit onderzoek blijkt dat als je 20 berichten per maand post (dus gemiddeld elke werkdag 1), ongeveer 60% van je netwerk minstens 1 keer per maand iets van je langs ziet komen. Is dit voor jou echt veel te veel? Probeer dan om minstens 1 keer per week iets te posten, maar nog liever 2 a 3 x. Dat is echt minder moeilijk dan het lijkt, want je hebt meer te vertellen dan je nu denkt. Zie bijvoorbeeld deze blogs voor tips om aan onderwerpen te komen:

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Hieronder kun je op mijn blog reageren. In plaats van je mailadres achter te laten, maak je een koppeling met je persoonlijke LinkedIn-profiel. Als je het blog waardevol vindt kun je het ook meteen met jouw LinkedIn netwerk delen. Schuif dan het knopje bij 'Share on activity feed' naar rechts.  'Sharing is caring' :-). Alvast bedankt!

Comments

Share on activity feed

Powered by WP LinkPress