3 situaties waarin je beter NIET voor LinkedIn kunt kiezen – Link Je Klant

3 situaties waarin je beter NIET voor LinkedIn kunt kiezen

LinkedIn is een geweldig medium. Echt superwaardevol voor ons als ondernemer. Maar ook weer niet voor iedereen. Hoewel bijna 80% van onze beroepsbevolking op LinkedIn zit (en dus ook jouw klant waarschijnlijk minimaal een profiel heeft), is LinkedIn niet voor iedere ondernemer de beste optie qua marketing. Met dit blog help ik je bepalen of LinkedIn voor jou is, of misschien toch niet.

Situatie # 1

Jouw klant zit gewoon echt niet op LinkedIn. Stel, jij richt je op praktisch geschoolde mensen. Bijvoorbeeld mensen in de bouw of nijverheid. Die zijn vaak niet zo van LinkedIn. Hier vind je toch meer het kantoorpersoneel. Helemaal niet erg, maar je kunt je dan afvragen hoe zinvol het is om veel tijd en moeite in LinkedIn te stoppen. Zorg wel dat je checkt of jouw klant ook echt niet op LinkedIn zit door gebruik te maken van de zoekfunctie. Wie weet wordt je blij verrast. En zelfs als er maar weinig van hen op LinkedIn zitten kan het voor jou interessant zijn om juist hier contact met hen te zoeken. Want dan val je wel op!

Situatie # 2

Jouw klant heeft wel een profiel op LinkedIn, maar is er verder zelden actief. Dan heeft het schrijven en posten van bergen aan content totaal geen zin. Maar het sturen van privéberichten misschien wel. Want daarvan krijg je via de app pushberichten of mails in je inbox. En als jij één van de weinigen bent die hen via LinkedIn contact, val je dus juist ontzettend op.

En als het profiel wel up te date is, is het zeker nuttig om die door te nemen op haakjes. Dus zaken waar jij contact over op kunt nemen. Bijvoorbeeld het werk dat zij doen voor hun klanten, dat jij vele malen makkelijker kan maken met de tool die je hebt ontwikkeld. Of de coaching die jij geeft en die specifiek is ontwikkeld voor hun branche.

Dus ook als iemand weinig tot niet actief is op LinkedIn, zijn er kansen. Het is alleen wel slim om kritisch te zijn op de 80-20-regel. Als jij met 80% moeite, maar 20% werk binnenhaalt met LinkedIn, is het tijd om een nieuw plan te maken.

Situatie # 3

Je vind LinkedIn gewoon ronduit verschrikkelijk. Als je het echt zo sterk voelt (en dat heb je dan waarschijnlijk bij meer sociale media-kanalen), begin er dan alsjeblieft niet aan. Ook als jouw klanten hier wel zitten. Er zijn ontzettend veel manieren om aan marketing te doen. Dus is er ook één die bij jou past. Want als jij met enorme tegenzin op LinkedIn gaat posten en reageren, dan voelen mensen dat en gaat het sowieso niet voor je werken. Weggegooide energie dus. Steek die dan liever in een andere manier van marketing.

Maar doe dit in ieder geval wel

Kom jij tot de conclusie dat LinkedIn voor jouw bedrijf niet perse de beste marketingtool is? Geen enkel probleem en laat het dan gerust links liggen. Op één ding na. Zorg wel dat jouw persoonlijke LinkedIn-profiel goed (en slim!) is ingevuld. Die wordt namelijk heel goed geïndexeerd door Google en zorgt dus, ook al doe je er verder niks mee, dat je beter gevonden wordt. En natuurlijk dat je vervolgens een goede eerste indruk maakt en dat mensen je makkelijk kunnen bereiken. Doen dus!

Jouw LinkedIn-profiel verbeteren?

Meld je dan nu aan voor mijn gratis videoserie 'Pakkend ondernemersprofiel'.
In 5 korte video`s leer ik je hoe je snel en makkelijk jouw LinkedIn-profiel verbetert.
Meld je hier meteen aan!

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: