3 redenen om vooral niet te kiezen voor een LinkedIn-strategie – Link Je Klant

3 redenen om vooral niet te kiezen voor een LinkedIn-strategie

3 redenen om geen LinkedIn-strategie te hebben

Als ik onderneemsters wel eens vraag naar wat ze doen op LinkedIn en of daar een plan achter zit zie ik ze vaak denken: “Een strategie voor LinkedIn? Mens, ik heb niet eens een strategie voor mijn bedrijf!” Maar als ik dan voorzichtig vraag hoe het allemaal loopt zijn het meestal geen halleluja-verhalen. Terwijl een plan bij, zo ongeveer alles wat je doet, zorgt voor een beter resultaat. Want je hebt nagedacht over wat je wilt behalen en welke acties dan handig zijn. Maar waarom doen zo weinig onderneemsters dit dan goed?

Strategie klinkt te groot

Het woord ‘strategie’ zorgt bij veel vrouwen al voor weerstand. Want het klinkt groot, heel erg ingewikkeld en daardoor als iets dat ze denken niet te kunnen. Maar dat is nergens voor nodig. Want een strategie is niets meer dan een stappenplan. En dat kun je zo uitgebreid of beknopt maken als je zelf wilt. Het is maar wat bij jou past.

Ik ken ZP-ers die het fijn vinden om hun plannen van A tot Z helemaal uit te denken en te schrijven, maar ook veel die het puntsgewijs op maximaal 1 A4-tje hebben staan. Maar hoe je het ook uitwerkt, een plan brengt je altijd verder dan wanneer je niks hebt genoteerd. Simpelweg omdat je niet zomaar wat doet. Of alleen op je gevoel afgaat. Want hebt bepaald waar je heen wilt en wat je daarvoor moet doen. Zelfs als je daarna je plan zelden meer inkijkt, houd je veel makkelijker je focus.

Dan zit ik ergens aan vast

Vooral creatieve ondernemers houden niet van plannen en strategieën. Want dat geeft ze het gevoel dat ze ergens aan vast zitten en dat er geen ruimte meer is voor creativiteit. Maar de grap is dat het juist tegengesteld is. Je stelt je doel en kunt dan helemaal los gaan in het bedenken van manieren om daar te komen.

Maar dat plan helpt je vervolgens wel om je acties vol te houden. We zijn namelijk allemaal geneigd om iets 1 of 2 keer te doen en als we dan niet meteen resultaat zien, om maar weer wat anders te gaan proberen. Vooral als we die acties spannend of niet zo heel leuk vinden. Maar je raad het vast al, je moet dingen echt langer volhouden om dat resultaat te krijgen. Dus als je elke keer na 1 of 2 pogingen alweer wat anders gaat doen, kost dat je elke keer heel veel tijd en moeite (en dan heb ik het nog niet eens over frustratie..), maar mis je de beloning van die extra zichtbaarheid, nieuwe contacten en uiteindelijk nieuwe klanten.

Het is best eng om succesvol te worden

En dit is een puntje waar veel onderneemsters zich niet bewust van zijn, maar wat op de achtergrond wel meespeelt. Want stel nou he? Dat je een goed plan bedenkt. En dat gaat uitvoeren. En je trekt daarmee steeds meer klanten aan. Dan krijg je het druk. Te druk. Dan heb je geen tijd meer voor je kinderen en je partner. Dan moet je misschien, god verhoede, dingen gaan uitbesteden (maar jij kan dat allemaal toch echt veel beter zelf). Of nog erger, moet je nee gaan zeggen tegen klanten. Brrrrrrrrrrrrr.

Wat wil je nou echt?

Maar waarom onderneem je? Ik hoop om op zijn minst een gezonde boterham te verdienen. Zodat je financieel goed voor jezelf en je gezin kunt zorgen. Zodat jullie leuke dingen kunnen doen, samen mooie herinneringen kunnen maken. Zodat je partner misschien wel wat minder uren kan gaan werken. Om meer tijd te hebben voor het gezin of hobby’s. Of om weer te gaan studeren. Allemaal doelen die jij mogelijk kunt maken met het inkomen dat jij genereert met jouw bedrijf. Mooi om eens over na te denken, toch?

Dus…

Dus. Wat is jouw smoes om LinkedIn niet volgens een slim plan aan te pakken? En ben je daar nu wel klaar mee? Meld je dan vandaag nog aan voor mijn komende webinar. Dan vertel ik je in een uur welke 6 onderdelen je in jouw plan moet zetten om er straks zoveel mogelijk resultaat uit te halen. Natuurlijk zonder met jezelf te hoeven leuren. Doe je mee? Meld je dan nu aan via https://linkjeklant.nl/webinar/.

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

28 september: Webinar
'Zonder stress aantrekkelijke LinkedIn-berichten schrijven'
 Weet voortaan precies hoe jij zonder gedoe en zonder stress goede LinkedIn-berichten schrijft die aantrekkelijk zijn voor jouw ideale klant!