3 Manieren om omzet te genereren met LinkedIn – Link Je Klant

3 Manieren om omzet te genereren met LinkedIn

LinkedIn biedt je, zelfs binnen het onbetaalde pakket, heel veel mogelijkheden om meer omzet te genereren voor jouw bedrijf. In dit blog bespreek ik er 3.

Manier 1: Zorg dat je goed gevonden wordt én een goede eerste indruk maakt

Jouw persoonlijke profiel heeft 2 doelen, namelijk zorgen dat je goed gevonden wordt door potentiële klanten en, als ze eenmaal op je profiel zijn beland, een perfecte eerste indruk maken. Dit bereik je door een supersterke headline en samenvatting te schrijven waarin de trefwoorden staan waarop jouw doelgroep zoekt.

De meeste mensen zijn visueel ingesteld, dus je profielfoto is het eerste waar ze naar kijken. Door in jouw profiel een steengoede profielfoto te gebruiken maak je onbewust niet alleen een professionele, maar ook een vriendelijke en toegankelijke indruk. Wil je eens testen hoe het met jouw profielfoto gesteld is? Test hem dan gratis via Photofeeler.com.

Manier 2: Zorg dat jouw connecties je ambassadeurs zijn

Je netwerk bestaat meestal uit mensen die je al langer kent en die jou als het goed is aardig vinden. Die willen jou dus ook graag verder helpen, want dat is onze menselijke aard.

Zorg dus dat jouw netwerk goed op de hoogte is van wat jij doet en welke producten of diensten je aanbiedt en aan wie. Als ze dit niet weten kunnen ze je tenslotte ook niet aanbevelen. Vraag hen ook af en toe om eens na te denken of ze iemand kennen die als klant bij jou past. Of misschien willen ze jou eens aanbevelen in een pitch bij een businessclub. Vergeet niet de relatie met hen ook te onderhouden door oprecht geïnteresseerd te zijn in wat zij doen en hen ook verder te helpen als die mogelijkheid zich voordoet.

Manier 3: Ga zelf actief op zoek naar leads

Het unieke aan LinkedIn is dat je niet alleen inzicht hebt in je directe (eerstegraads) netwerk, maar ook in je tweedegraads netwerk. Sterker nog, je kunt dit niet alleen inzien, maar er in zoeken naar mensen met specifieke functies of zelfs met een bepaalde functie binnen een bepaald bedrijf. LinkedIn is het enige sociale medium dat die optie kent.

Je kunt heel makkelijk nieuwe leads identificeren en dan inzien of jullie gedeelde connecties hebben. Via die gedeelde connectie kun je je dan weer warm laten introduceren.

Als je een nieuw connectie hebt die helemaal voldoet aan jouw plaatje van je ideale klant, loop dan ook altijd zijn of haar lijst met connecties even door. De kans is redelijk groot dat, als hij of zij jouw ideale klant is, die persoon in zijn netwerk meer van die ideale klanten heeft zitten. Loop de lijst met zijn connecties op je gemak door om die mensen te identificeren en vraag je nieuwe connectie eventueel om je te introduceren. Kat in het bakkie!

 

Er zijn nog veel meer manieren om LinkedIn te gebruiken om meer omzet voor je bedrijf te genereren. Wil je met mij sparren hoe je dit voor jouw bedrijf kunt doen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via 06 – 50 21 76 86 of amanda@linkjeklant.nl.

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel 06-50217686 of mail me via amanda@linkjeklant.nl

 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.