3 manieren om je omslagafbeelding slim in te zetten – Link Je Klant

3 manieren om je omslagafbeelding slim in te zetten

In je persoonlijke LinkedIn-profiel heb je, naast je profielfoto, nog een enorme visuele kans om jezelf je bedrijf neer te zetten; je omslagafbeelding! En eerlijk? Daar maken de meeste ondernemers veel te weinig gebruik van. Daarom in dit blog 3 manieren om die omslagafbeelding in te zetten om klanten aan te trekken voor jouw bedrijf.

Als visuele uitleg van wat je doet

Je kunt je omslagafbeelding altijd gebruiken om letterlijk te laten zien wat je doet of hoe je iets doet. Denk aan het uit handen nemen van iemands administratie. Of het ontwerpen of updaten van hun website. Of het bijhouden van hun mail of agenda. Of het coachen terwijl je wandelt. Denk dus eens na hoe het eruit ziet als jij voor je klanten aan het werk bent. Of, wanneer dat niet duidelijk genoeg is, hoe je dat op een andere manier over kunt brengen. Kun je foto`s maken met een klant erbij? Doe dat dan altijd. Sowieso zien mensen graag andere mensen dus iemand (al ben je het zelf) in beeld is aantrekkelijk.

Soms heb je helemaal geen tekstuitleg nodig (zoals in de omslagafbeelding van Francis), maar soms kan een klein beetje uitleg je foto nog aantrekkelijker en duidelijker maken. Zoals in het voorbeeld van Perry.

Om je potentiële klant een goed gevoel te geven

Als jouw dienstverlening moeilijk visueel te maken is kun je met een beeld ook een gevoel proberen op te roepen. Pas alleen wel op dat je beeld je profielbezoekers niet op het verkeerde been zet.

Is het resultaat van jouw hulp bijvoorbeeld dat de ondernemer meer rust krijgt? Denk dan eerder aan een foto van iemand ontspannen in een strandstoel dan aan een wellness-achtige foto. Die laatste kan er namelijk voor zorgen dat mensen aannemen dat je een massagesalon of sauna of iets dergelijks hebt, terwijl je waarschijnlijk iets heel anders doet. Maar wel iets waardoor je klant meer vrije tijd overhoudt. Probeer het beeld dus altijd te bekijken vanuit het oogpunt van iemand die je nog helemaal niet kent. Veroorzaakt het verwarring? Zoek dan verder.

Dit is al een wat ouder voorbeeld maar maakt heel duidelijk wat ik bedoel. Wat wil deze online marketeer zeggen met dit beeld? Dat hij graag op vakantie gaat? Dat hij alleen marketing voor je wil doen als dit ook jouw favoriete vakantieland is? Kortom, dit helpt zijn bedrijf niet…

Ook van deze word ik niet heel enthousiast:

Want hoe draagt dit bij aan het plaatje dat jij van je bedrijf en je dienstverlening wilt schetsen?

Vind je dit lastig? Kijk dan eens of je één van je kernwaarden kunt visualiseren. Ik vind bijvoorbeeld humor erg belangrijk en probeer dat dus ook altijd te laten zien.

Om een speciale actie onder de aandacht te brengen

Heb je een speciale actie? Bijvoorbeeld een challenge (hint ;-)), boeklancering, evenement, training etc? Dan kun je dat ook heel mooi (extra) onder de aandacht brengen via je omslagafbeelding. Let er wel op dat de afbeelding op de verschillende apparaten (desktop, tablet, mobiele telefoon) net anders getoond wordt en dat je misschien even moet goochelen om je teksten etc op de best mogelijke plek te krijgen.

Tip!

Je bent niet gebonden aan één beeld. Met bijvoorbeeld Canva.com kun je ook supersnel en makkelijk een collage maken. Dat is ook een goede oplossing voor wanneer je meerdere diensten of producten hebt. Dat kan bijvoorbeeld zo:

Dit onderwerp én nog veel meer komt ook langs in mijn Pimp-Je-Profiel-In-5-Dagen-Challenge die maandag 30 augustus start. Dus wil je meer van dit soort praktische tips + heel veel persoonlijke begeleiding van mij bij het opzetten van jouw ondernemersprofiel op LinkedIn? Doe dan mee! Alle info en aanmelden via https://linkjeklant.nl/aanmelden-challenge-profiel/.

Elke twee weken zo`n praktisch blog in je mailbox ontvangen?

En? Vond je de tips in het blog hierboven waardevol? Wil je vaker van handige tips om je bedrijf te laten groeien?
Meld je aan voor mijn mailinglijst en ik stuur je elke 2 weken zo`n blog vol praktische tips die je meteen in je bedrijf kunt toepassen. Ik houd je ook op de hoogte van leuke webinars en challenges. Meld je nu aan!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

28 september: Webinar
'Zonder stress aantrekkelijke LinkedIn-berichten schrijven'
 Weet voortaan precies hoe jij zonder gedoe en zonder stress goede LinkedIn-berichten schrijft die aantrekkelijk zijn voor jouw ideale klant!