15 redenen waarom je als ondernemer van LinkedIn moet houden – Link Je Klant

15 redenen waarom je als ondernemer van LinkedIn moet houden

Laatst was het Valentijnsdag. Natuurlijk hartstikke commercieel, maar toch leuk om op zo`n dag even stil te staan bij de mensen (en dingen) waar je van houdt.

Het zal je duidelijk zijn dat ik LinkedIn een heel warm hart toedraag, maar bij andere ondernemers is dit nog wel eens een soort haat-liefde-verhouding. Ze weten gevoelsmatig wel dat het ze kan helpen, maar weten niet goed hoe en wat. De vraag die ik dan ook standaard op bijvoorbeeld een netwerkbijeenkomst gesteld krijg is: “Waarom zou ik op LinkedIn moeten gaan?” En daar heb ik vervolgens de leukste gesprekken over.

Want de meeste ondernemers zien LinkedIn nog steeds als een digitaal CV of een veredelde Rolodex. Maar als ik dan vraag naar hun bedrijf en hoe zij aan klanten komen en hen vervolgens vertel hoe ze dit via LinkedIn makkelijker, sneller en efficiënter kunnen doen, dan beginnen er radertjes te draaien. En dat vind ik dan weer leuk :-). Dus ken jij nog ondernemers die twijfelen of LinkedIn voor hen waardevol is? Stuur ze dan even dit blog door.

5 redenen om liefde in je LinkedIn-profiel te stoppen

1: Je profiel zorgt ervoor dat je beter vindbaar en dus zichtbaar bent.

2: Je profiel laat mensen die jou nog niet kennen op een laagdrempelige manier met je kennismaken.

3: In je profiel kun je ‘social proof’ kwijt waardoor twijfelaars over de streep getrokken worden.

4: In je profiel kun je projecten laten zien waarmee je succes hebt gehad om zo herkenning te creëren bij potentiële leads.

5: Je profiel genereert bezoekers aan je website.

4 redenen om van jezelf te laten horen door middel van statusupdates

6: Persoonlijke statusupdates zorgen voor bezoekers aan je blog.

7: Het delen van kennis zorgt dat mensen je als expert gaan zien.

8: Het regelmatig posten van berichten zorgt dat je in beeld blijft bij je zakelijke netwerk.

9: Door het reageren op berichten van anderen kom je positief in beeld.

3 redenen om op zoek te gaan naar relevante LinkedIn-groepen

10: Door je statusupdates en blogs ook in relevante groepen te posten groeit je bereik explosief.

11: In groepen kun je naast kennis delen, ook zelf kennis halen. Maak gebruik van al die experts op LinkedIn en stel jouw vragen in een passende groep.

12: Via groepen kun je linken met derdegraads connecties die je anders niet kunt bereiken.

3 redenen om je connecties heel serieus te nemen

13: De makkelijkste manier om aan klanten te komen is door aanbevolen te worden, maar dan moet je netwerk wel weten wat je doet.

14: Blijf makkelijk op de hoogte van de ontwikkelingen bij je relaties door hen te volgen via LinkedIn.

15: Kom via je connecties warm binnen bij potentiële leads. Als je LinkedIn handig inzet hoef je nooit meer koud te acquireren!

 

Wil je eens sparren welke LinkedIn-opties voor jouw bedrijf de beste zijn? Bel of mail me gerust voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek: 06-50217686/ amanda@ahmarketingacademie.nl.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.