10 tips om simpel en snel je eigen LinkedIn-content te creëren – Link Je Klant

10 tips om simpel en snel je eigen LinkedIn-content te creëren

Wat je plaatst op LinkedIn is belangrijk want deze content:

  • Zorgt dat je beter gevonden wordt
  • Bevestigt je expertstatus
  • Zorgt dat je netwerk weet wat je doet, zodat ze je kunnen inhuren of aanbevelen

Maar veel ondernemers vinden het lastig om zelf content te ontwikkelen en ik krijg vaak de vraag “Amanda, wat kan ik nou posten? Waar zitten mensen nu van mij op te wachten?”

Ik heb ontdekt dat de meeste ondernemers met een paar praktische tips enorm geholpen zijn. Daarom in dit blog 10 tips om zelf snel en makkelijk jouw eigen content te ontwikkelen.

Tip # 1

De eerste vraag die ik ondernemers altijd stel als ze bij mij aankloppen voor contenttips is: “Welke vragen stellen jouw klanten je?”, bijvoorbeeld tijdens een eerste gesprek of tijdens een klus. Of als variant: “Als je op een feestje vertelt wat je doet, welke vragen krijg je dan?”

De antwoorden op die vragen zijn allemaal stukjes content, want dit zijn dingen die mensen zich afvragen over jouw bedrijf of product. En heb je FAQ`s op je website? Perfect! Ook die antwoorden kun je inzetten als content, bijvoorbeeld als Wist-Je-Datjes.

Tip # 2

Deel je kennis! Geef je klanten de tips die je ook tijdens betaalde sessies deelt, maar dan verdeeld over korte berichten. Natuurlijk kan iemand dan al jouw berichten gaan lezen en die tips verzamelen, maar dat doet bijna niemand. En wie dat wel doet is niet jouw ideale klant. Ondertussen laat jij door die tips wel zien dat je enorm veel verstand van zaken hebt én stort je op iemands emotionele bankrekening.

Tip # 3

Ben je bezig een nieuw product te ontwikkelen? Laat mensen dan af en toe even meekijken of zelfs meedenken, bijvoorbeeld over een naam. Zo kun je ook mooi testen of jouw idee goed aansluit bij wat je doelgroep graag wil. Zorg dan wel dat je het bericht post in bijvoorbeeld een groep waarin echt jouw doelgroep zit, zodat je geen (negatieve) feedback krijgt van mensen waarvoor je product helemaal niet bedoeld is.

Tip # 4

Deel (geanonimiseerde) cases van klanten. Met welk probleem klopten ze bij je aan, hoe heb jij/ hebben jullie dit opgepakt en wat was het resultaat? Met dit soort berichten laat je zien wat je kunt, maar mensen herkennen zichzelf ook in deze concrete verhalen, waardoor ze daarna eerder bij jou aankloppen. Je hebt tenslotte laten zien dat je dit kunt oplossen.

Tip # 5

Deel een actie. Geef je een periode korting of krijgen je klanten iets extra`s als ze wat kopen? Communiceer dat dan. Zorg wel voor een goede balans tussen commerciële en informatieve berichten. Streef naar minimaal 70% informatieve berichten (liefst 80%) en maximaal 30% commercieel. Post je teveel commerciële berichten? Dan gaan mensen je als SPAM ervaren.

Tip # 6

Stel je connecties eens een vraag. Over je vakgebied, over een actualiteit, over een dilemma waar jij tegenaan loopt. En vraag ook eens naar de dingen waar zij tegen aanlopen. Zo leer je ze beter kennen en krijg je interactie op je bericht, wat weer heel fijn is voor je bereik.

Tip # 7

Vergeet niet om ook af en toe je product of dienst in het zonnetje te zetten. Als je,  zoals ik, continue tips over LinkedIn geeft, weten mensen wel dat je veel over LinkedIn weet. Maar ze weten niet automatisch wat ik op dat gebied allemaal voor mensen kan betekenen. Roep daar dus ook af en toe wat over. Denk wel aan de balans informatief-commercieel. Zie ook tip # 5.

Tip # 8

Deel ontwikkelingen in je branche en geef daar meteen je visie op. Dit zorgt ervoor dat mensen jou als autoriteit gaan zien en je volgen voor het laatste nieuws.

Tip # 9

Denk ook eens aan een interview met of aanbeveling door een klant. Deze content is perfect om twijfelaars over de streep te trekken en je kunt het ook meteen op je website gebruiken. Ideaal is, als je een aanbeveling op je LinkedIn-profiel krijgt, je meteen vraagt of je deze ook op je website en in je Social Media mag gebruiken. Het liefst natuurlijk met de naam, bedrijfsnaam, foto en het bedrijfslogo van de aanbeveler.

Tip # 10

Als variatie op tip # 9 kun je ook jouw klanten in het zonnetje zetten en hen zo exposure geven. Als jullie producten of diensten elkaar niet bijten en jullie hebben ongeveer dezelfde doelgroep, kun je dit ook bij elkaar doen. Zo help je elkaar heel makkelijk aan meer bereik (en mogelijk nieuwe connecties en leads).

Wil je toch hulp bij het ontwikkelen van content of eerst een LinkedIn-strategie uitzetten? Bel me dan op 06 – 50 21 76 86 of mail me via amanda@ahmarketingacademie.nl om jouw mogelijkheden te bespreken.

 

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:


Heb je een klein LinkedIn-netwerk? Of een netwerk dat niet bij je bedrijf past? Levert je netwerk je geen klanten op? Doe dan mee aan één van mijn gratis webinars op 26 of 27 november.