10 Goede gewoontes op LinkedIn – Link Je Klant

10 Goede gewoontes op LinkedIn

20160618_blog_1_LIVandaag een iets ander blog dan je van me gewend bent, namelijk een lijst met 10 goede gewoontes voor op LinkedIn. Natuurlijk wel met een beetje uitleg, want daar houd ik van. Laat je me weten wat je ervan vindt?

Goede gewoonte # 1

Stuur iemand altijd een persoonlijke uitnodiging. Er is geen excuus voor het niet personaliseren van je uitnodiging. Het hoeft echt geen lap tekst te zijn, maar maak je uitnodiging krachtig door te laten zien dat je de moeite neemt om iemand persoonlijk aan te spreken. En dat kan ook via de app, dus die smoes gaat niet op.

Goede gewoonte # 2

Mensen die je vaardigheden onderschrijven even een bedankje sturen. Als je je instellingen niet gewijzigd hebt ontvang je een berichtje als iemand je onderschreven heeft. Het is een kleine moeite om die persoon dan even te bedanken en dat kan zelfs zonder LinkedIn te verlaten, namelijk via de chat. Kleine moeite, groot resultaat, want mensen waarderen dit echt. Heeft iemand je aanbevolen, dan bedank je diegene natuurlijk uitgebreid.

Goede gewoonte # 3

Zorgen dat uit jouw profiel in één oogopslag blijkt dat je ondernemer bent en waar jij anderen mee helpt. Je bent ondernemer en jouw profiel hoort en dan ook niet uit te zien als een CV. Je zoekt opdrachtgevers en geen baan, toch? Zorg dat die potentiële opdrachtgever direct ziet waarvoor hij of zij bij jou moet aankloppen én hoe hij dat kan doen.

Goede gewoonte # 4

Gebruik een goede, professionele profielfoto. Dit kan ik niet vaak genoeg zeggen. Een foto zorgt er al voor dat je 7 keer beter gevonden wordt en een goede foto verhoogt dit tot 14 keer. Plus, een goede foto zorgt ervoor dat mensen je, onbewust, als expert zien en je al aardig gaan vinden.

Goede gewoonte # 5

Neem contact op met mensen die je profiel hebben bekeken, ook als je ze niet kent. Zelfs juist als je ze niet kent. Mensen die je kent en die je profiel bezocht hebben, hebben waarschijnlijk een vraag. Door contact met ze op te nemen, trek je ze misschien net over de streep om een vraag, of een klus, bij je neer te leggen. En die onbekende die je profiel heeft bekeken? Dat is misschien wel een potentiële klant, dus altijd contactgegevens achterhalen en een mail sturen.

20160618_blog_2_LIGoede gewoonte # 6

Dagelijks je tijdlijn doornemen, zodat je weet waar je connecties mee bezig zijn. Dit kost mij dagelijks maar 20 minuten. `s Ochtends en `s middag neem ik in ongeveer 10 minuten mijn tijdlijn door en weet ik precies wat er allemaal speelt. Ik like wat posts en reageer ergens op als ik dat wil. Zo kom ik ook weer langs in het blikveld van de persoon die de update geplaatst heeft. Dit kan trouwens ook perfect via de app.

Goede gewoonte # 7

Plaats regelmatig statusupdates. Met ongeveer 20 updates per maand bereik je gemiddeld 60% van je connecties (bron: Buffer). Zorg wel dat je die berichten verspreid over de maand. Je wilt niet dat men je ziet als SPAM-mer en je updates blokkeren.

Goede gewoonte # 8

Regelmatig een vraag op jouw vakgebied beantwoorden in een groep. Dit is namelijk de perfecte manier om je expertstatus op te bouwen en te bevestigen, maar tegelijkertijd bouw je ook credit op bij de mensen die je helpt. Mensen waarvoor jij gratis wat doet, doen graag iets voor je terug.

Goede gewoonte # 9

Kies voor de vorm ‘Other’ bij websites in je contactinformatie. Dan kun je je website namelijk zelf een naam geven en komt er niet ‘Company website’ of ‘Personal website’ te staan. Ook een mooie manier om je zakelijke Facebookpagina aan je profiel toe te voegen, trouwens.

Goede gewoonte # 10

Zorg dat de link naar je profiel gepersonaliseerd is. In de nieuwere profielen heeft LinkedIn je naam al verwerkt, maar er staat altijd nog een hele rits cijfers bij. Niet handig voor mensen die de link willen onthouden. Plus, als je in die link nog een goed trefwoord zet helpt dit je weer om beter gevonden te worden.

 

Ik kan er echt nog veel meer verzinnen, maar houd het graag behapbaar. Wil je meer tips? Volg me dan op LinkedIn of via Facebook.

 

Over mij

Ik ben Amanda Hendriks en ik help ondernemers om klanten te vinden en aan zich te binden met LinkedIn. Ik combineer mijn jarenlange ervaring in marketing met mijn kennis van LinkedIn om je niet alleen te leren waar je de knopjes vindt, maar je ook te laten zien hoe je LinkedIn toepast om jouw bedrijf beter vindbaar en dus zichtbaar te maken, jezelf als expert profileert en jouw ideale klant te vinden. Je kunt bij mij terecht voor zowel 1-op-1-sessies als (incompany) groepstrainingen. Meer weten? Bel of mail me gerust via 06-50217686 of amanda@ahmarketingacademie.nl.

 

  • a couple of years ago